יו"ר העבודה ושרת התחבורה מרב מיכאלי שוחחה הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והביעה צער על פיזור הכנסת הקרב: "עשינו כל מאמץ בכדי שהקואליציה הזו תמשיך לפעול והממשלה המאוד טובה הזו תמשיך לעבוד. לצערי זה לא עבד, ונלך לבחירות במוקדם ובמאוחר". 

כשנשאלה האם האופוזיציה מנסה למנוע בחירות, השיבה בשלילה: "נתניהו רוצה לצאת לבחירות במצב שיותר טוב לו. לא רצינו להגיע לזה אבל כעת נלך לשם בשביל להביא תוצאה טובה ואני מאמינה שזה אפשרי".

בהמשך, התייחסה לפריימריז במפלגתה: "מקווה שאמשיך לפעול לטובת מפלגת העבודה שאני כל כך מאמינה בה. יש סיעה מעולה שעובדת יחד, ושמרה על שותפות ופרגון. זה עונג גדול לעבוד עם הקבוצה המצוינת הזו שאני בטוחה שכולה תשוב לכנסת עם תוספות נוספות וטובות". 

שרת התחבורה התייחסה גם לעומסים בנתב"ג, והסבירה: "אני לא מוכנה שיבטלו טיסות בגלל העומס. בכל שדות התעופה האחרים ברחבי העולם מבטלים טיסות. אני לא מוכנה שזה יפגע בציבור הישראלי".

"כל עולם התעופה יוצא ממשבר הקורונה, משבר שלא היה כדוגמתו, לכן בכל מקום בעולם יש קושי אדיר בגיוס כוח אדם ובהתמודדות. אני מעדיפה שאנשים יעמדו יותר בתור מאשר שישלמו יותר כסף על כרטיסים או שיהיו להם פחות אפשרויות לטיסה. אנחנו עושים מאמצים ונותנים תמריצים לעובדים. לצערי, בגלל המדיניות של ממשלת נתניהו-גנץ פיטרו כל כך הרבה אנשים – 40 אחוז מכוח האדם", הבהירה. 

על מחאת נהגי האוטובוס אמרה: "אני השרה הראשונה שמקימה בכל רחבי הארץ חדרי מנוחה לנהגות ולנהגים. עד היום הקמנו 55 חדרים כאלה ברחבי הארץ, ועד לסוף השנה יוקמו עוד כ־60. מהיום הראשון שלי לתפקיד אמרתי שאנחנו צריכים לשפר להם את השכר ואת התנאים. יש להבדיל בין הארגונים שנאבקים לטובת הנהגים, לבין הארגונים שעושים קמפיין אישי ומכוער ופוליטי נטו".

מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני)
מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני)

על חילוקי הדעות עם חבר הכנסת מיכאל ביטון בשל הרפורמה בתחבורה אמרה: "אני לא מתעניינת במניעים שלו. אני מתעניינת בטובת הציבור הישראלי ובאחראיות שלי להתחיל להוציא את הציבור מהפקק".

"אין עניין של פשרה, יש פה מעבר למודל אחר לגמרי שנותן אפשרויות טובות למי שנוסע בתחבורה הציבורית. כל בני ה־75 ומעלה ייסעו בחינם, ואנשים בפריפריה ייסעו ב־44 שקלים בחודש וללא הגבלה. עברנו למודל אחר, זה לא אותו מוצר", אמרה.

בסיום דבריה התייחסה השרה מיכאלי לשאלה האם קיים סיכוי שמפלגתה תשב עם מפלגתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו והשיבה באופן חד משמעי כי לא יעשו זאת.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM