ההסכמות על פיזור הכנסת מתעכבות בשל המחלוקות על חוק המטרו, שנותר מחוץ להסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה. במהלך הדיון בחוק הציעה האופוזיציה להעביר את החוק תמורת הקדמת הבחירות, בעוד יועמ"שית הכנסת קראה לח"כים למהר ולהשלים את חקיקתו - גם במחיר ויתור על חוקים אחרים. בינתיים, ועדת הכנסת יצאה להפסקה עד 13:45 ולאחריה יוחלט האם תתקיים הצבעה על חוק מימון המפלגות.

יו״ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע, דרש לפצל את חוק מימון המפלגות מחוק פיזור הכנסת ואמר כי ״אני מתנגד להעלאת מימון המפלגות, צריך לעצור את ההתקדמות הזאת מיד. אני קורא לוועדת הכנסת להפריד את חוק פיזור הכנסת מחוק מימון המפלגות ולאפשר זמן סביר לדון בזה.״

ח"כ יואב קיש (הליכוד) אמר בוועדת הכנסת כי "ראשית, החוק היה מוכן בפברואר ולא הגיע להצבעה. הפרויקט תוקצב ויצא לדרך. השלב השני ייקח כשנה ואין שום בעיה לאשרו בכנסת הבאה על ידי המחנה הלאומי. לא יהיה שום עיכוב בפרויקט. היה ריב בין האוצר לתחבורה על מינויים. זה הסיבה לוויכוח. אנו רוצים להקדים את הבחירות. למטרו זה לא משנה אם החוק עובר או לא. הנזק היחיד זה לקרדיט של ליברמן ומיכאלי. ניתן לכם את זה תמורת הקדמת הבחירות". 

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) הגיב לדבריו בוועדה: "החוק היה מוכן ערב הצעת הפגרה, מרגע שחזרנו הטלתם וטו. לא הסכמתם גם אז וגם לא היום. הכנסת מתפזרת, לא יתכן שמתנים דבר בדבר. מה הקשר בין המטרו לבחירות? אני קורא לאנשי האופוזיציה - יש חוקים שהם מעבר לפוליטיקה. אנו מתווכחים על המועד. הרכבת יצאה לתחנה. אנו צריכים במועד שנותר להעביר כמה שיותר חוקים בהסכמה. אישרנו למעלה מחמישים חוקים. לא יקרה דבר וחצי דבר עם יקודמו עוד שנים שלושה חוקים. זה רק עניין של כבוד זה לא חוקי מינוים, אלא חוקים לטובת עם ישראל. כל הקרדיט יינתן ליואב קיש שיאפשר את החוק".

יועמ"שית הכנסת, עו"ד שרית אפק, התייחסה בדיון לנושא: אני ממליצה להעביר את חוק המטרו ולו מהסיבה שהוא היה החוק היחיד שפוצל מחוק ההסדרים. קוראת להשלים את חקיקתו עד מחר בחצות ולו בוויתור על חוקים אחרים".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה): "‏שנה שלמה אנחנו טוענים שנתניהו ושותפיו מוכנים 'לשרוף את המועדון' במאבק מול הקואליציה. אקורד הסיום המביש הוא הסירוב של נתניהו ויואב קיש לאשר את חוק 'המטרו' - הבשורה הכי חשובה בתחום התחבורה לעשור הקרוב. אין סיבה שהקואליציה תסכים לביזיון הזה".

מרב מיכאלי (צילום: מרק ישראל סלם)
מרב מיכאלי (צילום: מרק ישראל סלם)

שרת התחבורה מרב מיכאלי צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "מי שאומר שחוק המטרו יתעכב רק 'בקצת' אם לא יעבור, פשוט לא מבין אותו. בלי החוק לא יקודמו הליכי קבלת החלטות, לא יקודם תאום תשתיות בלו"ז סביר, לא יופעלו מנגנוני מימון שיביאו ל-150 מיליארד ש"ח להשקעה בפרויקט. יתכבדו המתדרכים, ילמדו את החוק, ואז יסבירו לציבור למה תקעו אותו על פוליטיקה".

השר נחמן שי (העבודה) צייץ גם הוא בנושא ואמר: ״האופוזיציה בציניות בלתי רגילה תוקעת את חוק המטרו ומכשילה את עתיד התחבורה בגוש דן. אנחנו במפלגת העבודה נמשיך להתעקש על קידום החוק. מדובר בפרויקט התשתיתי הגדול בישראל, שישנה את פני המדינה. שנה שלמה עבדו על התוכניות והכל מוכן לצאת לדרך".