ח"כ יוליה מלינובסקי, יו"ר ועדת התשתיות הלאומיות, שוחחה היום (שלישי) עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM על הסערה הפוליטית, הדגישה כי היא מתנגדת נחרצות לחוק מימון מפלגות ותקפה את מפלגת הליכוד, שלטענתה אחראית לכך שחוק המטרו נשאר מחוץ להסכמות שהושגו בין הקואליציה והאופוזיציה על פיזור הכנסת. לדבריה, המכשול שעומד בפני החוק הוא "קבוצת פעילי ליכוד מרעננה שיש להם אינטרס עסקי". 

בפתח דבריה הבהירה הח"כית את עמדת מפלגה בכל הנוגע לחוק מימון מפלגות: "אנחנו בישראל ביתנו מתנגדים באופן חד משמעי להגדלת מימון המפלגות. זה לא סביר, זה לא הוגן, זה לא מתאים ואנחנו עושים הכול כדי שזה שלא יקרה. כרגע זה נמצא בוועדת החוקה של הכנסת ואנחנו נעשה הכול, אנחנו מתנגדים בתוקף".

בהמשך, התייחסה לסערה סביב חוק המטרו, שנשאר מחוץ להסכמות שהושגו בין הקואליציה והאופוזיציה על פיזור הכנסת, וטענה כי המכשול שעומד בפני החוק הוא "קבוצת פעילי ליכוד מרעננה שיש להם אינטרס עסקי". לדבריה, "הייתי בטוחה שהחוק יכנס במסגרת הסיכומים כי לא היה על החוק הזה שום מחלוקת, זה חוק חשוב. זה חוק בסדר גודל שעוד לא הכרנו, זה פתרונות תעסוקתיים גם בנדל"ן, התפתחות, תשתיות, זה משהו שלא הכרנו וחבל שזה לא קרה לפני 40 שנה".

"אתמול הייתה ידיעה שמי שתקע את זה המפלגות החרדיות, ואז כולם קפצו. אבל אממה, מי שהיה שותף מלא לחקיקת החוק הזה זה מי שהיה לשעבר ראש עיריית בני ברק, שהוא בן הבודדים שבכלל מבין על מה מדובר. פניתי אליו והוא אמר 'לא מתנגדים'. אחר כך אמרו שזה סמוטריץ' בגלל השבת. אין לנו בכלל בעיה עם השבת. החוק הזה שומר על סטטוס קוו. להפך, ביקשו ממני להכניס סעיף מיוחד שיאפשר עבודות בשבת. זה מיותר, זה משהו שלא היה בשום דבר. אין שום סיבה להכניס את הנושא הזה לחוק המטרו, זה סתם מיותר והבנתי שגם זה ירד מסדר היום".

"אחר כך אמרו לי שהמשותפת מתנגדת, אז ח"כ טיבי אמר אתמול שהנם לא מתנגדים. ואז נפל לי האסימון - שבעצם כל הסיפור הזה, זה כסף מטורף, פתרונות תחבורה לאזרחי ישראל, פתרונות דיור, בגלל הפעילי ליכוד ברעננה שמתנגדים לחוק הזה מסיבות אישיות שלהם. אני אומרת את זה בפה מלא, בדקתי, אני בטוחה במה שאני אומרת - יש כמה פעילי ליכוד ברעננה מאוד מרכזיים שאנחנו כולנו מכירים, ראינו אותם, הם גם היו בוועדה".

"יש להם עניינים כלכליים נדל"נים בתוך רעננה. עכשיו יש פריימריז בליכוד, ועכשיו ח"כים בליכוד מאוד צריכים את הפעילים בליכוד. זה הסיפור, עד כמה שזה נשמע מגוחך, זו האמת", זעמה, והוסיפה: "חסרים לנו מהנדסים, כבר עכשיו האוניברסיטאות בארץ מבינות שחסרים מהנדסים וטכנאים, זה לא זה. האינטרסים נדל"ניים כלכליים נטו של כמה אנשים שיש להם סיפורים אישיים. החוק לא מתעסק עם תוואי, כל הזמן אמרתי, בגלל שאני מבינה את ההשלכות, אמרתי שהחוק הזה מתעסק ברגולציה, במימון, הוא מסדיר את התחום אבל תוואי המטרו, איפה תהיה התחנה, איפה הוא יעבור, זה רשויות תכנון".

אז מי צפוי להינזק במידה והחוק לא יעבור? ח"כ מלינובסקי הסבירה כי "קודם כל אנחנו האזרחים. גם התשתיות במדינת ישראל לוקות בחסר, המטרו נותן פתרונות שתשתיות תת קרקעיות. לפי הערכות משרד האוצר הנזק למדינת ישראל יהיה בין 23 ל־35 מיליארד ש"ח בגלל כמה פעילי ליכוד שדואגים לאינטרסים האישיים שלהם וח"כים בליכוד שדואגים לפריימריז".

"החרדים לא נגד, סמוטריץ' לא נגד, המשותפת לא נגד. אין לי הסבר לזה. מי שמתנגד תשאלו את ח"כ יואב קיש, אתמול הוא דיבר נגד החוק הזה, הוא לא היה בדיון פעם אחת והוא לא יודע על מה הוא מדבר בכלל. אני לא משחקת, אני לא אוהבת את הסיפור הזה של הסחיטה באיומים, זה כנראה מאפיין את המפלגות הגדולות. יש פה חוק שהוא חשוב לאזרחי מדינת ישראל, נקודה", הבהירה.

בסיום השיחה, הכריזה חברת הכנסת כי "אני נלחמת עד הסוף. אנחנו פה במלחמה, זה לא קל, אנחנו עובדים פול טיים ג'וב ועושים הכול כדי שזה יקרה. אנחנו בישראל ביתנו עושים הכול. אם זה לא יקרה שזה יהיה על המצפון של הליכוד והח"כים מהליכוד, שיהיה להם בהצלחה בפריימריז".