שינוי מגמה במפלגת ימינה? אם כן, אזי הוא מתחולל בתוכניות של יו"ר המפלגה, ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט. בנט אומנם מעדיף להמתין עם ההודעה על המשך דרכו הפוליטית עד אחרי פיזור הכנסת, אך ההערכות הפנימיות במפלגתו לא מפסיקות לעלות.

לפי גורמים המעורים בפרטים, הזמינה לאחרונה המפלגה כמה סקרים שביקשו למפות את מצבה הפוליטי בהובלת בנט. בשונה מההערכות בימים הראשונים לאחר החלטת בנט לפזר את הכנסת, רוב הגורמים בימינה סבורים שראש מפלגתם נוטה להישאר על הגלגל.

"לבנט יש תפקיד מאוד חשוב, והוא הביא הרבה תקווה להמון אנשים במדינה. להערכתי הוא ירוץ בבחירות", אמר גורם במפלגה ל"מעריב". גורם נוסף מעריך כי ההחלטה הסופית של ראש הממשלה היוצא טרם התקבלה. "בנט יחכה עד שכל ההליכים יושלמו והוא יעביר את המקל ללפיד. רק אחרי קיום הרוטציה נדע מה החליט ומה יהיה".

כך או כך, כבר כעת ניכר פער עמדות בהנהגת המפלגה. בעוד שבנט ומקורבו סגן השר מתן כהנא הבהירו בצורה ברורה כי הם מתנגדים להקמת ממשלת ימין־חרדים צרה אחרי הבחירות, ולפי תפיסתם הדבר הנכון לישראל הוא ממשלת אחדות רחבה, שרת הפנים איילת שקד תומכת בממשלה ימנית הומוגנית.

את דעתה זו היא הביעה לאחרונה בכמה הזדמנויות, גם בהקשר של הניסיונות להקים ממשלה חלופית בכנסת המכהנת, וכן בהתייחס לאפשרויות שיעלו אחרי הבחירות. על כן טרם ברור אם מפלגת ימינה תשתתף בבחירות הקרובות בהרכבה הנוכחי או קרוב לזה, או שמא תתפצל נוכח הוויכוח הפנימי על המשך דרכה.