נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נועדו היום עם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד ורעייתו ליהיא, בבית הנשיא בירושלים. הנשיא הרצוג איחל הצלחה לרה"מ הנכנס והציע לו את עזרתו, אך גם ביקש להזהיר: "עלינו לזכור שקודם כל יש מדינה לנהל, גם אם יש בחירות".

״אנחנו נמצאים בתקופה של בחירות חדשות. בחירות חמישיות בתקופה כל כך קצרה, הן מאוד לא בריאות למדינה. עלינו לזכור שקודם כל, בראש ובראשונה, יש מדינה לנהל, מדינה להוביל, מדינה שצריכה לטפל בצרכי האזרחים שלה, גם אם יש בחירות", אמר הנשיא, שאיחל הצלחה לרה"מ לפיד והוסיף: "אתה מגיע לתפקיד הזה עם ניסיון רב, עם כישורים רבים והוכחת גם יכולת פוליטית לא מבוטלת - היו לנו גם לא מעט התכתשויות בעבר. אני מאחל לך המון הצלחה, כי ההצלחה שלך היא הצלחת המדינה, בלי קשר לבחירות. בחירות זה בחירות, ניהול המדינה זה ניהול המדינה. אני מציע את עזרתי ותמיכתי כמו שעשיתי עם כל ראש ממשלה, וגם איתך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג עם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד (צילום: אבי קנר)
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד (צילום: אבי קנר)

רה"מ הנכנס לפיד השיב לנשיא המדינה: "״אני דווקא שמח שהזכרת את זה שהיו לנו בעבר התכתשויות, כי היו לנו התכתשויות פוליטיות - תוך שאנחנו מכבדים אחד את השני, שומרים על השפה וזוכרים שגם אם יש לנו ויכוח, הוא ויכוח למען מטרה משותפת, מחלוקת לשם שמיים. יהיה לנו מבחן גדול לחברה הישראלית בתקופה הקרובה - איך לשמור על המחלוקות שלנו רק לשם שמיים, או לשמה של מדינת ישראל. אז באתי הנה לקבל תזכורת וברכת הדרך, בדיוק כי זו הייתה הדרך שלך כל חייך".