סגן השרה יאיר גולן שוחח עם סיוון כהן וחיים לוינסון בתכניתם ב-103FM על הכרזתו כי יתמודד לראשות מפלגת מרצ וירוץ בפריימריז מול ניצן הורוביץ, ואמר: "הסיכוי שלי לנצח טוב ולכן אני מתמודד. נעשה את הקמפיין בהצטיינות, נביא מצביעים חדשים למרצ". 

בכל הנוגע ליו"ר מרצ ניצן הורוביץ, ציין גולן כי "לכל אדם יש שעה ולכל אדם הזמן שלו. ניצן הוביל את מרצ בתקופה לא פשוטה והביא הישג, אבל מכאן צריך להמשיך הלאה. צריך להסתכל קדימה ולא אחורה - הסקרים מדברים בעד עצמם. המבחן של מרצ עכשיו הוא להגיע לקהלים חדשים ולהרחיב את השורות, להיות השמאל הציוני התוקפני והנמרץ". 

בהמשך, התייחס למצבה הרע של מרצ בסקרים: "אחת מהסיבות שהמצביעים שלנו עזבו אותנו, היא בגלל הניסיון להיות חביבים על כולם ולמצוא חן - אי אפשר להמשיך ככה, אנחנו נלחמים על הבית. אנחנו מתמודדים מול קואליציה אפשרית של גורמים מושחתים יחד עם לאומנים קיצוניים, גזענים ואלימים. זה לא עניין פשוט, זה לא דיון של נימוסים והליכות. אנחנו צריכים לצאת במלחמה על החיים של הילדים שלנו. צריך להעלות הילוך ואני חושב שאני הבן אדם הנכון לעשות זאת".

כשנשאל על האפשרות לרוץ ברשימה משותפת עם מפלגת העבודה, ענה: "נכנסתי לפוליטיקה כי חשבתי שצריך להקים מחנה שמאל ציוני גדול ורחב, אני חושב כך גם היום. ידי תמיד תהיה מושטת לשותפויות ואני מקווה שהיא לא תישאר תלויה באוויר ללא מענה".