נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, החל אתמול את ביקורו הראשון בישראל בתפקידו הנוכחי. לאחר הרגעים המרגשים של ביקורו ב"יד ושם" ושיחתו הארוכה עם שתי ניצולות השואה, היום (חמישי) עבר מוקד ביקורו לסוגייה האיראנית, ולנסיונות למנוע מאיראן להפוך לגרעינית. טל שניידר, הכתבת מדינית פוליטית ב"זמן ישראל", התארחה בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM, ושוחחה עמה על ביקורו של הנשיא האמריקאי.

"את הטקסט של הצהרת ירושלים ראיתי רק הבוקר, אבל אני חייבת להגיד שאני מבינה שעבדו על זה כמה חודשים. הקטע המשעשע הוא שתחילה השם של בנט הופיע שם, ופתאום החליפו לפני שבועיים לשמו של לפיד. בסופו של דבר החליטו להשאיר גם את השם של בנט בתוך ההצהרה", התייחסה שניידר להצהרת ירושלים.

היא הוסיפה להסביר לגבי משמעות ההצהרה: "הצהרת ירושלים לוקחת הרבה דברים שנאמרו לאורך השנים ומקבעת אותם לטקסט, לדוגמה, למכתבים שהועברו בין בוש לשרון, ישנה משמעות רבה עד היום. אז פה יש קודם כל התחייבות כתובה שלא נמצאת בנאום, אלא ממש בטקסט שנשיא ארה"ב אומר: 'אני לא אתן שאיראן תהיה גרעינית ואנחנו נדאג לישראל'. ההצהרה כוללת בתוכה עוד ועוד אמירות ביטחוניות, יש גם דברים צופי עתיד מבחינה טכנולוגית, בנושאים רבים שראינו אותם בשנתיים האחרונות, כמו בריאות וטכנולוגיה שמאוד מהותיים לאנושות".

כשנשאלה בנוגע להשפעת הביקור על הקשרים המסחריים העתידיים של ישראל עם מדינות האזור, בראשן סעודיה, השיבה כי מתנהלים מגעים, אך הדרך עודנה ארוכה: "לגבי קשרים מסחריים בטח ראית את אנשי העסקים שנסעו, להגיד שהכול פתוח ונפתח? עוד לא. אנחנו מבינים גם שישנם נושאים ביטחוניים של הרשת האזורית, שאמורים להשפיע על מערך ההגנה הישראלי מפני טילים, גם יש לסעודים כל מיני הסתייגות".

עוד היא הוסיפה כי "שוחחתי היום עם ראש הממשלה, אנחנו מדברים על זה שישראל תחלוק מודיעין. הם לא יכולים להגיד על מה בדיוק שוחחו בחדר הסגור אך מצד שני, זה לא שאין התקדמות עם סעודיה, קורים דברים, זה ברור".