יושבת ראש מרצ לשעבר זהבה גלאון תחליט במהלך השבוע הבא אם להיענות לפניות הרבות אליה ולהתמודד על ראשות המפלגה בבחירות הקרובות. יו"ר סיעת מרצ ח"כ מיכל רוזין, שפנתה לח"כ גלאון להציג את מועמדותה, אמרה אתמול: "זהבה גלאון מבינה את גודל השעה ושוקלת את העניין ברצינות".

גלאון אמורה להתייעץ עם בני משפחתה ועם מקורביה טרם תקבל את ההחלטה. בימים האחרונים גוברים הלחצים עליה להתמודד מול ח"כ יאיר גולן על ראשות מרצ. 

ח"כ רוזין סיפרה לרדיו 103FM: "אני תמכתי בזהבה גלאון גם כשהייתה יו"ר המפלגה, ואני תומכת בכך שהיא תחזור ותנהיג אותה". לגלאון הוצג סקר שהוזמן על ידי גורמים במרצ, שממנו עולה כי אם היא תוביל את המפלגה - מרצ תזכה בבחירות הקרובות ב־6 מנדטים, זאת לעומת 4 במצב הנוכחי.

הפונים לגלאון מבקשים לשכנע אותה להתמודד "כדי להציל את הגוש כולו ולא רק את מרצ. שכן התוצאה הישירה של התרסקות מרצ מתחת לאחוז החסימה עלולה להיות חזרת גוש נתניהו לשלטון", סיפר אחד הפונים.

ועדת הבחירות של מרצ החליטה אתמול כי הבחירות לראשות המפלגה ולרשימתה לכנסת ה־25 יתקיימו במועד אחד, 23 באוגוסט. עד כה הציג את מועמדותו רק גולן. השרה תמר זנדברג עדיין מתלבטת אם להגיש את מועמדותה. עוד החליטה הוועדה כי ניתן יהיה להתפקד למפלגה עד 31 ביולי כדי להשתתף בבחירות, בכפוף לאישור ועידת המפלגה לקיצור תקופת האכשרה.

בתוך כך, יו"ר תקווה חדשה ושר המשפטים גדעון סער נפגש אתמול בתל אביב עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. זאת הפגישה הראשונה של השניים בחודשים האחרונים, והיא התקיימה על רקע המאמצים של כחול לבן-תקווה חדשה לצרף את איזנקוט לרשימה המאוחדת.
בנושא אחר, בלשכת שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הבהירו אמש כי הוא לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת וימשיך לכהן בתפקידו.