שר הביטחון בני גנץ התארח היום (שלישי) בוועידה הלאומית של "חדשות 13", ואמר כי לשכתו פנתה ללשכתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו על מנת להיוועץ עם האחרון בנוגע למינוי הרמטכ"ל. "אני חושב שזה נושא ממלכתי, הוא היה ראש הממשלה ושר הביטחון ודעתו חשובה, מקווה שהוא יענה בחיוב", אמר גנץ.

היועמ"שית: אין מניעה משפטית להמשך הליך מינוי הרמטכ"ל בתקופת הבחירות
בליכוד איימו על היועמ"שית: "אם תאשרי מינוי הרמטכ"ל - תוחלפי"

שר הביטחון אמר כי במהלך התקופה הקרובה הוא יחליט לגבי זהותו של האיש שיוביל את צבא ישראל, והוסיף: "אביב כוכבי עושה עבודה מאוד טובה. אני מכיר את שני המועמדים שיכולים לרשת אותו. השיחה עם כל אחד מהם התחילה עם זה שהוא מפרגן לשני. אני מאוד שמח לראות שני ג'נטלמנים כאלה שמתייחסים בכבוד מקצועי ל'כאילו מתחרה' שלהם".

לאחר מכן התייחס למשבר עם רוסיה בעקבות ההחלטה לסגור את הסוכנות היהודית במדינה: "אני עוד לא חותם שהיחסים עם רוסיה מדורדרים. יש חילופי התבטאויות. יש בעיה עם הסוכנות היהודית שאני מקווה שתיפתר. יש משלחת שאמורה לצאת ויש מצב שהאישורים יגיעו בקרוב ואז כל העניין הזה יהיה מאחורינו. העניין מורכב. יש לנו יחסים בילטרליים מאוד חשובים עם הרוסים. רוסיה במלחמה עם אוקראינה ואנחנו בצד של המערב. יש לנו את הציבור היהודי ושיקולים בזירה הצפונית. בכל הסיפור הזה צריך להתנהל ברגישות ולנהל שיח עם הרוסים. שלחנו ציוד לא התקפי. העולם מציף את אוקראינה ביכולות צבאיות, לא צריך את השני שקל שלנו".

ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

לסיום התייחס ליחסים עם לבנון והאיום מצד חיזבאללה ואמר: "אסדת כריש מוצבת מדרום לכל קו מחלוקת במים הכלכליים של ישראל. אין לנו שום סיבה לא להפיק גז ממקורותינו. באותה בעת אנו מוכנים ורוצים לקיים הסכם עם ממשלת לבנון בכל הקשור למרחבים האחרים. ממשלת לבנון צריכה להחליט שהיא רוצה. נסראללה רוכב על גל או משבש את העניין. אם הוא יאתגר אותנו, זה יכאב להם מאוד. רמת ההרתעה שלנו מול חיזבאללה ולבנון גבוהה ונסראללה מבין את זה טוב".