במלאות שנתיים להסכמי אברהם, העניק מועדון השגרירים של ישראל את תואר "דיפלומט השנה 2022" לשגרירים של בחריין ומרוקו. מועדון השגרירים בהובלתו של השגריר יצחק אלדן, לשעבר ראש הטקס במשרד החוץ, קיים את הטקס השנתי להענקת תואר "דיפלומט השנה" במרכז התרבות תאו בהרצליה, בנוכחות עשרות אורחים ובהם שגרירים זרים.

מקבלי הכבוד השנה היו שגריר בחריין בישראל, ח'אלד יוסף אל-ג'לאהמה, ושגריר מרוקו בישראל, עבד אל-רחים ביוד, לציון שנתיים להסכמי הנורמליזציה בין ישראל לבין מדינות ערב. בנאומיהם, הבטיחו שני הדיפלומטים כי הפרס יעודד אותם "לעבוד קשה יותר" לחיזוק היחסים בין המדינות והודו על החום והסיוע שקיבלו מהתושבים בישראל.

צחק אלדן, שגריר מרוקו עבד אל-רחים ביוד, שגריר בחריין, ח'אלד יוסף אל-ג'לאהמה, דוד פתאל ויורם נאור (צילום: אביב חופי)
צחק אלדן, שגריר מרוקו עבד אל-רחים ביוד, שגריר בחריין, ח'אלד יוסף אל-ג'לאהמה, דוד פתאל ויורם נאור (צילום: אביב חופי)

"הרגשתי שיש פה עם שרוצה שהיחסים בין ארצותינו יצליחו, שגם אני אצליח", אמר השגריר אל-ג'לאהמה. "זו ההתחלה של המשך היחסים שלנו", הוסיף השגריר ביוד, שציין כי בין מרוקו לבין ישראל כבר היו קשרים ארוכי שנים. "זה יעודד אותנו להמשיך ולקדם עתיד טוב יותר עבור כל האזור".

איש העסקים, יורם נאור, שמשמש קונסול הכבוד של בליז, קיבל את תואר "קונסול הכבוד לשנת 2022", בעוד שדוד פתאל, מייסד רשת המלונות פתאל, קיבל את התואר "איש העסקים הבינלאומי של השנה".