שגריר ארה"ב לשעבר בישראל, דיוויד פרידמן התראיין הבוקר (שני) בכנס המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה!, והתייחס להסכם הגז בין ישראל ללבנון. "בסופו של יום, הוחלט לתת 100% מהשטח כדי ליישב את הוויכוח. זו עסקה גיאופוליטית בין ישראל וחיזבאללה. היינו מוכנים בזמנו להתקדם, אבל חיזבאללה הפילה את הזה".

אחד על אחד, דיוויד פרידמן, לשעבר שגריר ארהב בישראל from Oren Segal on Vimeo.

"השאלה היא למעשה ההשלכות של תשלום לארגון טרור ומה נקבל בתמורה. הם לא חתמו על כלום, אני חושב שאם המטרה הייתה לחזק את עצמאות לבנון ולהחליש את חיזבאללה - השגתם את ההפך", הוסיף.

אסדת גז (צילום: מרק ישראל סלם)
אסדת גז (צילום: מרק ישראל סלם)

בהמשך, התייחס לאפשרות לפיה בן גביר וסמוטריץ' יהיו שרים בממשלה, וכיצד תגיב לכך ארה"ב: "מה שצריך לקרות הוא שישראל צריכה לבחור את המנהיגות שלה בתהליך דמוקרטי. מי שייבחר, ומי שיהיה חלק מהממשלה, אני מאמין שארה"ב תכבד אותו. יש הרבה הערכות בנוגע למי שיהיה ראש הממשלה הבא, אבל הכל יהיה בסדר, ללא קשר למי שזה יהיה". 

בהתייחס לחזית הפלסטינית, אמר: "ממשל ביידן למד בדרך הקשה שאם אתה ממטיר כסף על הפלסטינים, זה עדיין לא מביא אותך קרוב יותר לשלום. הדג הגדול שכולנו רצינו לתפוס היא ערב הסעודית, ואני מאמין שאם עדיין היינו בבית הלבן זה היה קורה. אני חושב שזו מדינה חשובה מאוד, ושזו מדינה שעושה רפורמות חשובות".