ליאור שמחה, מנכ"ל איגוד יצרני החלב בישראל, שוחח (שלישי) עם ענת דוידוב ב-103FM על הסערה בשוק החלב בעקבות עליית המחירים שחלה הבוקר, והתייחס לסיפור סביב מחלבות רמת הגולן, שהפסיקו לעבוד לאחר שלטענתן נקלעו לחובות של כעשרות מיליוני שקלים בעקבות העיכוב בעליות המחירים של הרשתות הגדולות בישראל. 

קוטג', חלב נטול לקטוז ועוד: אלו המוצרים שהתייקרו הבוקר | הרשימה המלאה

בפתח הריאיון הסביר שמחה כי בחודש שעבר הם עשו הסכם עם המדינה שבמסגרתו המחירים המפוקחים עלו ב־4.9 אחוזים, והזכיר: "אגב, זה לא המחיר האמיתי. המחיר האמיתי היה אמור לעלות ביותר משמונה אחוזים. עד שיצרנו את ההסכם הזה זה היה מהלך שלקח בין חצי שנה לשמונה חודשים".

"כלומר, מה שאתה אומר הוא שתנובה היו נדיבים איתנו?", שאלה דוידוב. "תראי, אני אומר את זה בזהירות כן? מצד אחד אנחנו בעד שהמחירים יהיו נמוכים, כי ככל שהם יהיו יותר נמוכים הצריכה תגדל", הבהיר שמחה.

כשנשאל מה קרה למחלבות רמת הגולן אמר: "אני חושב שכל מי שמאמין בדבר הזה שנקרא 'חקלאות ישראלית' ו'תעשייה מקומית' זה באמת אגרוף בבטן בשבילו. התפקיד של המדינה זה לחזק את החלש. הקטנים באמת לא שורדים. אחרי הגל הזה אנחנו נגלה שוק הרבה יותר ריכוזי, עם שחקנים גדולים. וזה הולך למקום לא טוב".

כשנשאל איפה נמצאת רשת שופרסל בפרשה הזו, השיב: "תראי, שופרסל היא רשת. אנחנו ביקשנו שהרשתות לא יהיו גם יבואניות. את יודעת שהשוק נפתח לייבוא, ולאט לאט אנחנו מסירים חסמים. השחקניות המרכזיות שנכנסו לתחום הייבוא הן הרשתות. אנחנו אמרנו 'רגע, בוא נפתח את זה, וניתן ליבואנים הקטנים, אבל לא. רוב המותגים הקטנים הם ייבוא של הרשתות הפרטיות. זה שוב פעם הופך להיות שוק שהוא יותר ריכוזי, שוק של שחקנים מגה שחקנים, ואני חושב שזה לא אירוע בריא".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM