חבר הכנסת הרב משה סולמון החל הבוקר (רביעי) את חגיגות חג הסיגד במרכז הנוער 'מקום בלב' בעיר מגוריו קריית גת. סלומון הגיע למרכז ביחד עם אלי ליפשיץ, מנכ"ל ארגון 'זהות'-איגוד המרכזים לזהות יהודית ומנהלת מחלקת הנוער בקריית גת איילת פרץ על מנת לשתף את מסעו האישי בתור ילד כבן שש מאתיופיה לארץ ישראל דרך מדבריות סודן ועל התלאות אותם עברו יהודי אתיופיה במסעם אל ארץ ישראל. 

סולומון החל את הבוקר בהתייחסות לאירועים הביטחוניים הקשים: "אני אומר לאויבים שלנו דבר מאוד פשוט. אנחנו עם קשה עורף ודבר לא ירתיע אותנו. תסתכלו עלי ועל חבריי למסע לארץ ישראל, עברנו את כל התלאות והחיות בדרך ושום דבר לא הרתיע אותנו, לא הרעב והצמא ולא השודדים והפורעים, דבר אחד עמד אז ועומד כיום לנגד עינינו- להגיע ולחיות בבטחה בארץ ישראל, אז כשהגענו לארץ אבותינו לאחר 2000 שנות גלות, הם באמת חושבים שיצליחו לשבור את רוחנו? אנחנו נרדוף את המחבלים ומשתפי הפעולה, ננצח אותם ונמשיך לחיות בגאון בארץ אבותינו". 

מדריכי מקום בלב הציגו בפני חבר הכנסת סולומון את משחק הקופסה החדש – "גוזו" בפיתוח ארגון ה-OU ובשיתוף ארגון זהות של המחלקה לתרבות יהודית במשרד החינוך. בנות השירות של זהות מלמדות בבתי ספר הממלכתיים את המורשת של יהדות אתיופיה באמצעות המשחק החוויתי שמדמה את מסעם של היהודים מאתיופיה לארץ ישראל. חבר הכנסת השתתף במשחק ותיאר את סיפור מסעו לארץ ישראל על גבי לוח המשחק, כשהוא מסביר כיצד כילד בן שש יצא עם בני משפחתו למסע מסודן לארץ ישראל, ובמשך כחודש וחצי חצה את מדבריות אתיופיה עד שהגיע לסודן ומשם לארץ המובטחת.

ח''כ סולמון בקריית גת (צילום: OU)
ח''כ סולמון בקריית גת (צילום: OU)

את סיפורו סיים ח"כ משה סלומון במסר מיוחד לנערים: "בגיל שש צעדתי במדבר אלף קילומטרים עד שהגעתי הגעתי לסודן. אם אני הלכתי אלף קילומטר סימן שהכל אפשרי וגם עבורכם השמיים הם הגבול".

חיים פלזנר, סמנכ"ל OU ישראל: "לאחר 2000 שנה זכינו והתקבצו בארץ ישראל יהודים מגלויות רבות, בהם יהדות אתיופיה המופלאה כשכולם יחדיו עוסקים במשימה המורכבת של הקמת העם התורה והארץ. חג הסיגד הוא הזדמנות מצוינת לחשוף את התרבות והמורשת המיוחדת וכן את המסע של ביתא ישראל אל ארץ הקודש. מסע שהתאפיין במסירות נפש, תשוקה וגעגועים לציון ולירושלים". 

אלי ליפשיץ, מנכ"ל זהות: "חג הסיגד המייחד את קהילת ביתא ישראל מהווה הזדמנות מופלאה להכיר את ההיסטוריה המרשימה ובעלת המשמעות של בני הקהילה. ביום המיוחד הזה נחשפנו לסיפורים המרגשים של בני עדה על האמונה והמאמץ לעלות לארץ ישראל למרות הקושי הגדול והסכנות שהיו בדרך, חשוב שאת סיפורם של קהילת ביתא ישראל יכירו כולם וכבר מגיל היסודי. לשם כך אנו מקיימים את הפעילות החוויתית המופלאה הזו בבתי ספר בכל רחבי הארץ. פעילות שהנגישה לילדים את הסיפורים והמסרים החשובים המלמדים אותנו אמונה, מסירות ואהבה לתורה, לעם ולארץ ישראל".