הדיונים במשפט נתניהו במסגרת תיק 4000 התחדשו הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים. היום עלה להעיד יאיר חקאק, מאגף תכנון ומדיניות במשרד התקשורת לשעבר.

עדותו הראשית והנגדית של חקאק תימשך בימים הקרובים ולאחר מכן יעיד הרן לבאות, מבכירי משרד התקשורת בעבר. מטרת התביעה בכלל העדויות היא להראות כי היה קשר ישיר בין הרגולציה במשרד התקשורת לבין מהלכים שהיו אמורים להיטיב עם קבוצת בזק.

במהלך החקירה הנגדית חן הציג התכתבויות בין מיכל פליישר, סמנכ"לית רגולציה בהוט, לבין עדי כהאן מלשכת המנכ"ל בנושא הוועדה המייעצת בנושא דחיית חיובה של הוט לפריסה אוניברסלית.

חן שאל את חקק: "אתה יודע מה מיכל פליישר מהוט כתבה על 'הנייר הלבן' לפני הישיבה?״.
חקאק השיב: "אין לי מושג״.
חן: ״זה מסלול לא פורמאלי נכון?״.
חקאק הסכים ואמר: "אולי זה נייר עמדה״.
חן: ״כלומר המפוקח מעביר נייר עמדה, הכתבה של המפוקח למפקח מה הוא רוצה שהועדה המייעצת תחליט לגביו״.
חקאק: ״אולי לא הכתבה, אבל הצעה״.
חן: ״מצוין, אבל רצוי שזה יהיה במכתב פתוח, ולא בהתכתבות או תשדורת לא פורמאלית״. חקאק הסכים לדבריו. ״ודבר נוסף זה שרצוי שיעשה ״פירמול״, כלומר אם אתה מקבל משהו לא פורמאלי הציפיה שתפרמל ותגיד שקיבלת עמדה מהמפוקח, ותגיד שההמלצה בשם אומרם, ולא כדאי להציג את זה כעמדה שלך״, אמר חן. חקאק הסכים. ״אבל בישיבה הזו, לפי הפרוטוקול, פילבר מביא את עמדת הוט כעמדה שלו. זה גם לא תקין?״, המשיך חן.
חקאק: ״לא תקין, אלא אם הוא השתכנע ובאמת האמין בזה, ואז אולי זה קביל״.
חן: ״נכון, יכול להיות מצב שהוא מציג את זה כעמדה שלו אם הוא השתכנע - וזה לא כל כך נוראס ואם יש סיטואציה זהה ודומה, למשל של בזק, שקורה בה אותו דבר, זה לא כל כך נורא, כי לא ראוי כשעושים איפא ואיפא״. חקאק הסכים.

״הביקורת שלך כלפי מדיניות הכריכה מול בזק היא זהה לביקורת שלך כלפי מדיניות הכריכה מול הוט״, אמר חן. חקאק הסכים בשנית. חן סיכם: ״ובחקירה שלך לא ניסו לבדוק או להתעמק בביקורת שלך כלפי הוט״. 

כזכור, בשבוע שעבר הסתיימה עדותו של עדי קופלוביץ', מאגף כלכלה במשרד התקשורת בעבר. בדיון האחרון נשאל קופלוביץ' בפתח עדותו לגבי הקשב של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה (מומו) פילבר, לדרג המקצועי. הוא השיב כי בתחילת כהונתו נוצר רושם של שיח ענייני.

אולם, לדבריו, בהמשך הוא חש שפילבר צידד בטענות של בזק באופן כמעט אוטומטי. עם זאת, במהלך החקירה הנגדית אישר קופלוביץ׳ כי לא ידע על ״הוראה מלמעלה״ בנושא ההתנהלות מול בזק.