יו"ר עוצמה יהודית והשר המיועד לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, שוחח הבוקר (חמישי) עם סיון כהן ב-103FM והתייחס לעימות המילולי בינו ובין הרמטכ"ל אביב כוכבי, בעקבות התקרית בחברון בה הכה חייל צה"ל פעיל שמאל, וכן לקריאתו של הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ גדי איזנקוט, להוציא "מיליוני מפגינים לרחובות".

הרמטכ"ל כוכבי נגד בן גביר: "שום פוליטיקאי לא יתערב בהחלטות פיקודיות"

ראשית התייחס בן גביר לאיומים על חייו מצד ארגון "גוב האריות", ונשאל האם הוא לא משלם מחיר על הלהטת הרוחות מצדו: "בדיוק הפוך. כל פעם שניכנע לטרור, הטרור עוד יותר יגבר. להיכנע להם? לתת להם לרצוח ילדות וילדים אצלנו? מהניסיון שלי, כל פעם שהם איימו ולא מצמצנו, ולא התקפלנו, הם נסוגו.  כן מאיימים עליי, זה לא סוד, שלשום הג'יהאד הוציא הודעה שצריך לחסל אותי וכל שני וחמישי מישהו אחר - לא מפחד, לא נרתע, לא מתקפל, לא ממצמץ. טרוריסטים צריך להילחם בהם כמו טרוריסטים ואני אמשיך לפעול למען האזרחים, הלוחמים, השוטרים. זה התפקיד שלי ולשם אני חותר". 

לאחר מכן התייחס לדבריו של ח"כ גדי איזנקוט, שקרא "להוציא מיליון מפגינים לרחובות" במחאה נגד הממשלה החדשה: "גדי איזנקוט הוא זה שדווקא לא נתן גיבוי לחיילים ובתפקיד שלו כרמטכ"ל, אנחנו לא שוכחים את פרשת עזריה שבמקום לתת גב ללוחם הוא עשה בדיוק הפוך. לצערי גם איזנקוט וגם גנץ יצרו וואקום מנהיגותי ובאמת לא נתנו גב לחיילים שלנו. אני רואה אותם כל יום שישי, את אותם אנרכיסטים, מקללים, את צריכה לשמוע איך הם מדברים לחיילות צה"ל, איזה קללות, איזה גסויות. יורקים על החיילים שלנו, בשלב מסוים אני רואה אותם תמיד מוציאים מצלמה ואז מה שמקבלים במהדורות תזו את התמונה איך החיילים מגיבים. גם כאן כנראה קרה אותו הדבר, הבחור שאמר 'בן גביר יעשה סדר' מספר שהכניסו לו מצלמה לפנים ואמרו לו 'בן גביר הוא ראש הממשלה שלך?'. יש סרטון, למה צה"ל לא מפרסם את הסרטון? למה צה"ל מסתיר מאיתנו את הסרטון? התפקיד שלי הוא לחבק את הרמטכ"ל, המג"ד, אבל גם לתת חיבוק ללוחמים בשטח. אני רואה אותם, אני יוצא מהבית לפעמים בשש בבוקר, אני רואה אותם עומדים בפינת רחוב, קפואים, אחרי שהיו בשמירה כל הלילה, ואני מעריץ אותם. אני מעריץ את החיילים האלה". 

גדי איזנקוט בישיבת סיעתו (צילום: מרק ישראל סלם)
גדי איזנקוט בישיבת סיעתו (צילום: מרק ישראל סלם)

בהמשך נשאל בן גביר האם היה מגנה מתנחל שפוגע בחייל צה"ל, השיב: "לא רק זאת, אני אצטט את האמא של החיילת שהותקפה לפני שבועיים בחברון, כששאלו אותה בראיון בתקשורת מי בא לחזק אתכם, היא אמרה 'גנץ לא שמעתי ממנו, לפיד לא שמעתי, אבל היה אחד, איתמר בן גביר, הוא הגיע אלינו'. זה הסיפור כאן, שלא יעשו דמגוגיה. גם כשיש נער אצלנו שמרים יד על חייל או חיילת אני יוצא נגד זה בשצף קצף. באמת אין סימטריה, כי בדרך כלל החיילים מקבלים מאנשי חברון קפה, שוקולדים, קובה, ומאנשי יצהר פרחים וחיבוקים, בדרך כלל אין סימטריה. אפעל באותה צורה חד וחלק, רק שזה כמעט ולא קורה. החיילת שהותקפה תושבת חברון בעצמה, היא בעצמה גרה בחברון. מנסים לעשות טריז בינינו לבין הצבא, אבל לא מבינים, מי זה הצבא? הצבא זה גם אנחנו. הצבא שלי זה השכן שלי, גיבור ישראל שקיבל עיטורי מופת".

"אני חושב שבגלל שגדי לא נכנס לפוליטיקה הוא לא כל כך מבין את המשמעות של דמוקרטיה. היו בחירות במדינת ישראל, הימין ניצח, בואו נהיה דמוקרטיים, ניתן לממשלה הנכנסת לנהל כאן. אולי עוד חצי שנה תהיה לך ביקורת, זה בסדר גמור. אבל אני חושב שאיזנקוט לא מבין את המושג של הדמוקרטיה, גנץ אולי כן מבין. אני רואה את גנץ מארח את אבו מאזן בראש העין, אני מעדיף לארח את חיילי צה"ל, את החיילים שנלחמים בשבילנו, לא את אבו מאזן", המשיך בן גביר.

"אבו מאזן אופציה לשלום? שמממן כל מי שרוצח יהודי? כל עוד הם לא יביננו שזאת מדינת ישראל תהיה בעיה, והם לא מבינים שזו מדינת ישראל. אין לי בעיה עם ערבים שגרים איתי בשכנות, אבל אני מודה שיש יותר ויותר שכנים שמזדהים עם החמאס, זורקים אבנים על חיילים, מנסים לרצוח יהודים, ועם אלה יש לי בעיה איתם", הוסיף.

לאחר מכן התייחס לפרסום לפיו שר הביטחון גנץ אסר על בן גביר לבקר את החייל שתועד מגדף את פעילי השמאל ונשלח לעשרה ימי מאסר: "אני יכול להבין שזה חמור מאוד. הוא פוגע בחסינות חברי הכנסת. בגלל הממשלה הזו מתנהגת כמו דיקטטורה. אני לא מבין למה הח"כים הערבים יכלו לבקר מחבלים ואני להבדיל אלף הבדלות לא יכול לבקר חייל צה"ל - זה בעיניי החלטה חמורה, חצופה. אני כשר לביטחון לאומי עתידי מצפים ממני, וזה מה שאני הולך לעשות, לגבות את החיילים שלנו. אני רציתי להגיע לכלא הצבאי כדי לחבק את החייל הזה, אגב הוא לא נקי מטעויות. אם הייתי במקומו הייתי אומר לו 'מה אתה צריך להגיד את השם בן גביר?', גם אם דחפו לך מצלמה לפנים".

בהמשך התייחס לגל האלימות ונשאל מהן התוכניות שלו למשרד לביטחון לאומי: "אני עדיין לא נכנסתי לתפקיד ולמרות זאת היה לי חשוב ללכת ללוייה של יורי, שכולם יודעים וזוכרים, נרצח בסכין על ידי מפגע בן עוולה. הלכתי ללוייה כי רציתי להעביר מסר, לא סוד שהמשרד הזה מאוד קשה אבל זו מטרת חיי - להחזיר את השקט והסדר לרחובות ישראל. אני ישבתי שנה שלמה בוועדת הבט"פ. נפגשתי עם עשרות ניצבים, אלופים, תתי אלופים, סנ"צים, כל מיני אנשי ביטחון בעבר ובהווה. גיבשנו תוכנית שהיא מאוד ברורה. צריך להשיב תקציבים למשטרה, לבנות את המשמר הלאומי. זה גם הוספת תקציבים, שוטרים, כסף אבל גם גיבוי לשוטרים. כי בסוף לא פחות מזה ששוטר ישתלם לו ללכת לעבודה הוא צריך לדעת שיש מי שמגבה אותו".

עוד נשאל כיצד יעבוד לצד המפכ"ל יעקב שבתאי, לאחר שבשנה האחרונה הייתה ביניהם מתיחות רבה: "שמתי הכול מאחורה. אני לא אדם שנוטר. אני מאמין שנעבוד בשיתוף פעולה, שאפשר לעשות דברים גדולים יחד והמפכ"ל גם יודע שמבחינתי מה שחשוב זו המדיניות. עדיין אני לא בתפקיד אבל היו בנינו שיחות. אני אומר בצורה חד משמעית - אני שם את כל הדברים מאחורה, מה שחשוב לי זה המדיניות. אני לא בא כדי לפטר את זה ולזרוק את ההוא. נפגשנו גם באירוע של איחוד הצלה, ראו את זה כל העולם, בפיגוע בירושלים קיבלתי סקירה ממנו. אני אומר דבר מאוד פשוט ומפורש - אני בא כדי שהמדיניות של המשטרה תהיה מדיניות של חוסר פשרה מול טרור, מול הרחובות שלנו". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm