ראש הממשלה, יאיר לפיד, תקף הבוקר (ראשון) את ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, ברקע הסערה סביב מינויו של אבי מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה ובעל סמכויות במשרד החינוך. "נתניהו, פעם לפחות ידעת לשקר", כתב לפיד בפוסט בפייסבוק.

לפיד פנה לראשי הרשויות בעקבות מינוי מעוז למשרד החינוך: "עליכם לשמש כשומרי סף"

"בתגובה לסערת אבי מעוז הודיע אתמול נתניהו שהוא "ישגיח אישית" על פעולות יחידת גפ"ן, האחראית על תוכניות חינוכיות בבתי הספר. המשפט הזה הוא שקר. כל מי שדרך אי פעם במשרד ראש הממשלה יודע שזה שקר. כל מי שמכיר את הדרך בה פועלת יחידת גפ"ן יודע שזה שקר. כמובן שנתניהו עצמו יודע שזה שקר. הוא אומר את זה בתקווה שהסערה תיעלם", כתב לפיד.

"הוא אומר את זה מפני שהוא יודע שהוא עשה מעשה נורא - העביר לידיו של גזען מסוכן תקציב של יותר מ-2 מיליארד שקל, עם כרטיס כניסה פתוח לליבו ומוחו של כל ילד בישראל. אם לא נעצור אותם, אבי מעוז וחבורתו החשוכה יכניסו לבתי הספר של הילדים שלנו תכנים אפלים, גזענים, קיצונים, מלאי שנאת נשים ושנאת להט"בים. אפילו בליכוד הודו שזו היתה טעות חמורה לתת למעוז שליטה בכל התוכניות החינוכיות, אבל נתניהו חלש. הוא נסחט בימים אלה בידי אנשים צעירים ונחושים ממנו. כל מה שנשאר לו הוא להבטיח הבטחות ריקות", המשיך לפיד.

"זה לא יעזור לו הפעם. הישראלים מוכנים להעלים עין מהרבה מאוד דברים, לא מהילדים שלהם. עשרות ראשי ערים ומועצות ומאות מנהלי בתי ספר הודיעו בסוף השבוע שלא ישתפו פעולה עם מעוז, ואני מחזק אותם. אל תתנו למעוז להתקרב לילדים שלכם. הסמכות בידיכם, ואתם יכולים לעצור את זה", סיים לפיד את דבריו.