לראשונה בהיסטוריה: יפעת עובדיה-לוסקי נבחרה היום (שלישי) לאישה הראשונה שתעמוד בראשות קק"ל. דירקטוריון החברה בחר בה ובכך תחליף את היו"ר היוצא, אברהם דובדבני. 

במקביל, בעקבות העתירה שהוגשה לבית הדין של הליכוד, על ידי חברי הכנסת מיקי זוהר וחיים כץ, בית הדין קיים דיון בנוגע למינוי יו"ר קק"ל. במהלך הדיון סוכם כי על חיים כץ להודיע עד סוף החודש אם בכוונתו להתמודד לתפקיד יו"ר קק"ל מטעם סיעת הליכוד העולמי. אם כץ אכן יקבל את ההחלטה כי הוא מעוניין בתפקיד, סיעת הליכוד תודיעה על החלפתה של עובדיה-לוסקי, בחיים כץ. מועד הכניסה לתפקיד היו"ר החדש הוא הראשון בינואר, 2023.

חיים כץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיים כץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עובדיה-לוסקי בת ה-46, בעלת תואר שני בהצטיינות במנהל ובמדיניות החינוך מאוניברסיטת תל אביב, ותואר ראשון בספרות עברית ובהיסטוריה מהאוניברסיטה העברית, עומדת בראש המחלקה לעברית ולתרבות בהסתדרות הציונית. היא כיהנה בעבר כמנכ"לית הליכוד העולמי במשך למעלה מארבע שנים והייתה לאישה הראשונה בתפקיד זה.

לאחר הבחירה בה, אמרה עובדיה-לוסקי: ״החלטתם של חברי דירקטוריון קק״ל היום היא היסטורית ונושאת עמה בשורה. כמי שפועלת במוסדות הלאומיים זה למעלה משני עשורים אני גאה שנבחרתי להוביל מפעל ציוני חשוב מאין כמותו ומודעת לאחריות הלאומית המוטלת על כתפיי".