בחלק מההסכמות בהסכם הקואליציוני בין ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו למפלגת יהדות התורה, סוכם כי לא יהיה ייצור של חשמל בשבת. גורמים בליכוד ניסו להפריח את הטענות, אך מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר טען כי הפתרון הוא יקר מאוד וקשה לביצוע. סביב הנושאים הרבים בהקמת הממשלה הבאה שוחחו הבוקר (רביעי) ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM חבר הכנסת עם יצחק פינדרוס (יהדות התורה), שביקש להבהיר את הדברים שהובאו אל שולחנם בהסכמים והתייחס גם לחוק השבות וסעיף הנכד.

"לא ניתן בעליל": מנכ"ל חברת החשמל במסר חד משמעי לאחר דרישות יהדות התורה

"אני יכול להרגיע אתכם. פשוט מטריף אותי שמאז פרסומו של עמית סגל, שזה פשוט פייק ניוז שמסתובב בתקשורת, אומה שלמה מסתובבת סביב דבר שלא מתחיל ולא נגמר", אמר פינדרוס בפתח הראיון. "יכול להיות שזה עיתונאי שהגיע אליו מידע שהוא חשב ששווה זהב. יש לי הרבה חשדות לגבי מי זה, אבל אני שומר אותם לעצמי ומתייחס רק לעובדות - זה פייק אחד גדול". 

בהמשך הסביר, כי "יש סעיף בטיוטת ההסכם שעדיין לא נחתמה, בנושא של שבת וחשמל. נושא שכבר ניסיתי למצוא לו פתרון כשהייתי ראש עיריית בית"ר ב-2002. הפתרון צריך להיות טכנולוגי ולא לעלות כסף לאף אחד. ביקשנו שהממשלה תבדוק את זה, שמשרד האנרגיה בשיתוף עם חברת החשמל יקימו צוות שיבדוק מה אפשר לעשות. יש הסכם של מדינת ישראל מול ה־OCD שהיא תייצר אלטרנטיבות לייצור החשמל. הנושא של אגירה קיים כמעט ברוב בתי הספר ובתי חולים בישראל, לא אנחנו המצאנו את זה".

"ביקשנו להקל ברגולציה ולראות איך מסייעים בעניין הזה בשכונות החרדיות ויש גם תוכנית בתל אביב, שכונה לא חרדית, לעשות את הדבר הזה", המשיך חבר הכנסת. "ישבתי בוועדת הפנים עם ווליד טאהא והיו לנו שעות של דיונים כדי לחשוב איך ניתן לעשות את זה. בסופו של דבר, יש שני אנשים שעובדים בפיקוח של חברת החשמל ומבצעים עבודה ידנית - אנו רוצים למצוא לזה פתרון טכנולוגי. ביקשנו שיבדקו את זה, זה הכל. למה שזה יפריע לכם? זה דיון שאפשר לקיים אותו".

המגישים ציינו כי מנכ"ל חברת החשמל אמר בתוכנית שהצעדים האלה יגדילו את חשבון החשמל עבור כל בית בישראל. על כך אמר פינדרוס: "אם מדינת ישראל החליטה ללכת על אגירת חשמל, אז למה אתם מסכימים שמעל בתי הספר יהיו מתקני אגירה? הרי זה מעלה את העלויות. תעזבו את החרדים, בואו ננהל על זה דיון".

לאחר מכן התייחס לאופן ניהולו של המשא ומתן על ידי נתניהו, ואמר "אני חושב שהמשא ומתן התחיל ברצינות מאוחר מאוד, כשנכנס להילוך רציני רק לקראת סוף השבוע שעבר. מאז, הוא מתנהל בסדר גמור - אנחנו מתקדמים יפה, נמצאים במצב סביר".

לסיום, למרות שנתניהו שלל את ביטול סעיף הנכד בחוק השבות הבהיר חבר הכנסת, כי "נמצא הסדר חוקי לנושא הזה כמו שבג"ץ דרש. הרי בג"ץ דרש לחוקק חוק והכנסת צריכה לעמוד ביעד הזה של לחוקק חוק מסודר, והיא תעשה את זה. לגבי סעיף הנכד, זו דרישה של כל השותפים. מדובר באנשים שפתאום מגלים שיש להם איזה סבא יהודי ובזכות  זה הם עולים לישראל למרות שאין להם שום דבר עם מדינת ישראל. הרי כל מי שנזכר שיש לו סבא יהודי, פתאום מקבל סל קליטה מלא.  

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm