מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך אמר בריאיון מיוחד שיפורסם ביום שישי הקרוב במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות", כי "הכיוון שבן גביר מוביל אליו הוא סכנה אדירה לביטחון האישי במדינת ישראל". לדברי אלשיך, אם "חוק בן גביר", אשר מכפיף את מפכ"ל המשטרה לשר הממונה היה מתממש בתקופת כהונתו - הוא היה מתפטר. "לא הייתי מסכים להיות מפכ"ל של גורם פוליטי", הבהיר. יו"ר עוצמה יהודית והשר המיועד לביטחון לאומי חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר בתגובה לדבריו של המפכ"ל לשעבר: "חבל שלא העבירו את החוק בתקופתך. היית מתפטר והיינו חוסכים את הנזק האדיר שגרמת למשטרה".

"בובה על חוט": בר-לב תקף הצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה - וכך הגיב בן גביר
הישג לקואליציה המתגבשת: הצעות חוק דרעי וחוק בן גביר עברו בקריאה טרומית

השר המיועד הדגיש כי "עד היום הנזק בהפקרת בטחון הציבור ניכר ואת כישלונו הוא מנסה לכסות בהתקפה תקשורתית, במקום להכות על חטא", והוסיף: לא שכחתנו שאלשיך ריגל אחרי אזרחים, עסק בתפירת תיקים, היה מפכ"ל כושל, ובדבר הכי חשוב הוא לא טיפל, בביטחון ברחובות. תיקון הפקודה מאפשר לשר להתוות  את המדיניות, את העקרונות ואת הכללים, הדברים הללו לא התקיימו בתקופת אלשיך ולכן המשטרה נראתה כפי שנראתה". 

בן גביר הוסיף כי "נבחר ציבור הוא לא שם גנאי, אבל אלשיך שנכשל בתפקידו כמפכ"ל, המציא את חקירות נתניהו והפך למדליף הסדרתי מחקירות המשטרה, הכניס את כל המדינה לטרללת של חמש מערכות בחירות, ופגע בזכויות אדם. הוא האחרון שיכול לדבר על המשטרה".