עובדי משרד החוץ פרסמו היום (רביעי) התנגדות להעברת עובדי שלוחת המאבק נגד הדה-לגיטימציה אל בניין משרד החוץ בירושלים. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים הנהלת משרד החוץ ניסתה להעביר את העובדים שנמצאים בבניין צ׳מפיון ברמת-גן לירושלים, ולסגור את השלוחה.

גורמים בקרב עובדי המשרד השייכים לשלוחת המאבק בדה-לגיטימציה טוענים כי מעברם הדחוף מבניין הנפרד למשרד החוץ בירושלים נעשה   על מנת להקשות על הממשלה החדשה שנבחרה להקים את המשרד לעניינים האסטרטגיים מחדש. לפי גורמים בליכוד, ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, שוקל להעביר את תחום המאבק בדה-לגיטימציה ממשרד החוץ למשרד ראש הממשלה.

כזכור, יאיר לפיד, כשר חוץ, פעל לסגור את המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה שהיה בראשותו של גלעד ארדן בממשלת הליכוד הקודמת. יחד עם זאת, כעבור יותר משנה מאז החלטת הממשלה - המעבר לא הושלם. 

עובדי משרד החוץ הביעו לאחרונה התנגדות למיזוג המשרדים, וועד העובדים הוציא קריאה לכל עובדי משרד החוץ לא לשתף פעולה עם תוכנית המעבר. בעוד שהחיבור שעליו החליט שר החוץ היוצא לפיד טרם הסתיים, כבר קיימת כוונה של הממשלה הנבחרת בראשות נתניהו לבטל את ההחלטה של לפיד. לפי גורמים בליכוד, נתניהו מתכוון להחזיר את המשרד לנושאים אסטרטגיים - על עובדיו, תקציביו והמשרד הנפרד שלהם בבניין צ׳מפיון ברמת גן. 

בנוסף, ייתכן גם שמשרד ההסברה יחזור לפעול תחת משרד ראש הממשלה, משרד שהיה בראשותו של יולי אדלשטיין כאשר היה שר ההסברה והתפוצות, וכעת מתוכנן להעניק למשרדים אלו שרים חדשים מהליכוד. לפי הערכות, נתניהו שוקל למנות את מקורבו, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, לשר האחראי על המל"ל ועל תחום המאבק בדה-לגיטימציה. 

גורמים בסביבת גלעד ארדן אמרו ל"מעריב": "קיומו של המשרד לנושאים אסטרטגיים בזמנו נתן דחיפה משמעותית למאבק נגד תנועת הbds וכנגד פעילי החרם. ארדן הקים תשתית מקצועית שהוקדשה אך ורק למלחמה בנסיונות החרם והדה-לגיטימציה של ישראל. הוא גייס צעירות וצעירים מוכשרים, ואנשי המשרד עסקו בכך יום יום והשיגו הישגים משמעותיים. היום, כשרואים שהרשות הפלסטינית פועלת אף היא כמו פעילי החרם ומנסה לבודד את ישראל, לפעול נגדה בבתי דין לאומיים ולקרוא להחרמתה, הצורך בפעילות של משרד ובגוף שיתמקד אך ורק במאבק נגד יוזמות אלה - גדול אף יותר. נקווה לראות את זה קורה".

מטעם משרד החוץ נמסר בתגובה: "על פי החלטת ממשלת ישראל, המשרד לנושאים אסטרטגיים פורק ועובדיו שולבו במשרד החוץ. על בסיס  החלטה זו, הנחה שר החוץ בחודש מאי השנה להעביר את העובדים לירושלים, וזאת בהתבסס על החלטות ממשלת ישראל לפיהן משרדי הממשלה יעברו כולם לירושלים בירת ישראל. המעבר גם יסייע בצורה משמעותית לעבודה אחידה ויעילה תוך חיסכון בכספי משלם המיסים.
אין כל בסיס לטענה כי מעבר העובדים מתל אביב לירושלים פוגע במי מעובדי משרד החוץ. עובדי המשרד לנושאים אסטרטגים לשעבר הם כיום עובדים במשרד החוץ לכל דבר ועניין".