שר המשפטים המיועד יריב לוין מתכנן להקדים את גיל הפרישה לשופטי בית המשפט העליון מ־70 כיום ל־67, כך שהממשלה תוכל למנות באופן מיידי ארבעה שופטים חדשים, כך דווח אמש בחדשות 13. עיתונאי הערוץ רביב דרוקר, שהביא את הפרטים, שוחח הערב (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר און בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לנושא. 

תפנה מקום לארבעה מינויים: התוכנית של לוין להפריש את שופטי העליון

"להפוך את גיל הפרישה מ־70 ל־67 זה להפריש מידית, ולוין רוצה להכיל את זה לאלתר. זאת אומרת, שזה גורם מיידית לפרישתם של אסתר חיות הנשיאה, ענת בראון, ועוזי פוגלמן, וגם אלרון המסכן שלא נחשב טרבייל מרקר, ואני לא יודע אם זו מחמאה או לא היום", ציין.

עוד הוא הוסיף כי "אני חושב שבאופן כללי שר המשפטים צריך לקבוע לכל שופט את הפרישה שלו, לפי הפסיקות. היום אנחנו רואים אנשים בגיל 70 שהם בשיא כושרם המנטאלי, ואין שום סיבה להפריש אותם. למיטב ידיעתי, ואני לא בקיא בכל המקומות, אתה לא מפריש אנשים בגיל הזה".

הוא טען כי לוין כלל לא מעוניין להתמנות לתפקיד שר המשפטים: "אני חושב שיריב לוין הולך ומקצין עם הרפורמות שלו פשוט בגלל שהוא לא רוצה לקחת את תיק המשפטים. הוא בטח אומר לביבי 'אני אפריש אותם ב־67', ונתניהו בטח עושה פרצוף כי הוא יודע מה המלחמה שתהיה לו. הוא אומר אני אוציא רק את האשכנזים ולא את הספרדים, לא יודע. הכל הולך רחוק. אני חושב שלוין חושב שהוא יכול להיות היורש של נתניהו".