לאחר הסערה שעורר בין חברי הקואליציה המיועדת לאופוזיציה, התיקון לחוק פקודת המשטרה ("חוק בן גביר") עבר הבוקר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. טרם ההצבעה, נאם השר המיועד איתמר בן גביר והסביר את החוק ואת התיקון המוצע: "מדובר בהצעה היסטורית, שבאה אחרי שהתיקון הגדול והמהותי של הפקודה היה ב-1970. ריבונו של עולם אנחנו ב-2022 דברים השתנו".

"המלך עירום, צחי ברוורמן יועץ אחיתופל": המתיחות בין גוטליב ליועצי נתניהו מחריפה

שר המודיעין אלעזר שטרן שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, והשיב לטענה לפיה האופוזיציה המיועדת לא מצליחה לתפקד בצורה תקינה: "אני לא מצליח להבין איך אתה אומר, אני חשבתי שתגיד ההפך 'כל הכבוד לכם, תראו איך הצלחתם, איך אתם דוחים את הקמת של הממשלה הבאה בעוד שבוע ועוד שבוע'". 

על כך שלאחרונה הממשלה והקבינט המדיני ביטחוני לא מתכנסים בצורה סדירה, טען: "אנחנו כל יום חושבים ואנחנו מאמינים שבאמת מיד מקימים ממשלה. אתה יודע, נתנו רוב לממשלה הזאת בכנסת ואמרו סוף סוף תהיה פה ממשלה לאומנית, חזקה, תוך שלושה ימים נקים אותה. אז מה תעשה להם דווקא? וכל שבוע זה נמשך".

"אני לא מצליח להבין איך אנשים מהצד לא צוחקים שאנחנו מבזבזים ימים וליליות על אם שר יכול להיות רק עם עבירה שיש בה מאסר בפועל או מאסר על תנאי, לפעמים אני צובט את עצמי", ביקר בחריפות את "חוק דרעי, והוסיף: "החוק הזה קובע לנורמות ולערכים של החברה הישראלית של הילדים שלנו, בתי הספר, לאלימות בכבישים, לאלימות ברחובות, שהם אומרים 'רגע, אם אני רק אקבל מאסר על תנאי אני אוכל להיות שר', זה פשוט מטורף".

בנוסף, השר היוצא מתח ביקורת גם על החוק אותו פועל להעביר השר לביטחון לאומי המיועד: "אבל החוק שעכשיו על השולחן זה 'חוק בן גביר' שיכול להיות שאם אני צריך לדרג את דרגת המסוכנות של החוקים האלה, אז החוק הזה שרוצים לתת לשר לביטחון לאומני סמכויות שמעולם לא היו ובהסכמים הקואליציוניים אפילו מגבים את היכולת שלו, שפלוגות מג"ב באיוש יסורו למרותו, כשאתה חושב על הדברים האלה זה באמת מסוכן".