ברקע הפרסום על המסמך הסודי של האיחוד האירופי. אמש כתב ח"כ עמיחי שיקלי מהליכוד מכתב לנציבות האיחוד האירופי, תרגם אותו לאנגלית וגרמנית והחתים 30 חברי כנסת, בבקשה להבהרות ולהתנצלות. 

"דווקא עתה כששבנו לירושלים ולארץ ישראל מבקשת אירופה לטעון שזרים אנו בארצנו, שאין אנו בני בית במולדתנו. אמש נחשפנו למסמך מדיניות רשמי של האיחוד האירופי, מדהים בחומרתו, אשר אינו מותיר מקום לספק באשר למדיניות החד-צדדית והעוינת של האיחוד כנגד מדינת ישראל והעם היהודי. המסמך מתעלם לחלוטין מהזיקה ההיסטורית של עמנו לחבלי מולדתו, מתעלם לחלוטין מההסכמים המדיניים וממעמדה של מדינת ישראל בשטחי C, ומבקש לקבע את גבולות 49' כגבולות קבע – תוך התעלמות מוחלטת מההתיישבות היהודית באזור", נכתב במכתב.

עוד נכתב: "צרמה במיוחד קריאתכם לנטר את פעילותה הארכיאולוגית של מדינת ישראל באתרי מורשת יהודיים. לקריאה מיוחדת זו מטרה אחת ויחידה: לערער את הקשר ההיסטורי העמוק והבלתי ניתן להתרה בין העם היהודי לארצו ולמולדתו. גם אם תניפו את דגלי אש״ף מעל 'שומרון הקדומה' או מעל 'תל-ארומה' לא תוכלו לשנות את העובדה הפשוטה: אבני יהודה והשומרון, ומעל לכל – אבני ירושלים, מדברות את שפתנו".

בהמשך נכתב: "ייתכן שטעינו לחשוב כי שנאת ישראל, על רקע גזע ודת, פסה מן העולם. עצוב לנו לגלות פעם אחר פעם שמבעד למסכות הנימוסין האדיבות, והדאגה כביכול לזכויות אדם, מסתתרות אותן עלילות דם. אותן להבות שנאה פרימיטיבית שמבקשות לרדוף הפעם – לא את היהודי הבודד, כי אם את מדינת היהודים הקטנה. ייתכן שחלק מהנהגת אירופה כבר שכח מי הפך את ירושלים לבירת ישראל הנצחית והמאוחדת לפני למעלה מ 3,000 שנה; אנחנו – לא שכחנו! ייתכן שחלק מהנהגת אירופה כבר שכח מה היה המחיר שגבה מאתנו אבדן חרותנו המדינית – מחיר ששום אומה עלי אדמות לא שילמה; אנחנו – לא שכחנו!".

ח״כ שיקלי: ״המכתב הזה הוא חסר תקדים בחומרתו. אני מאוד מקווה שרוחות השנאה ששטפו את אירופה לפני כמה שנים אינן ממשיכות לנשב שם גם עכשיו תחת מסווה של דיפלומטיה מנומסת״.