מאיר שטרית, השר לשעבר וחבר הכנסת מטעם הליכוד, שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM, והתייחס בתקיפות לממשלה העתידה לקום בימים הקרובים. "אני מאוד מאוד מוטרד ומודאג מהממשלה הזאת, אני חושב שהם עברו את כל הגבולות האפשריים", אמר בפתח השיחה. "אני יכול להגיד לכם, אגב, הבוקר במקרה ראיתי מה ששמעתי כמה שנים אחורה, שטל שלום ראיין את בנימין נתניהו לפני שנהיה ראש ממשלה, כשהוא היה אז בתהליך להיות ראש ממשלה בבחירות, בפריימריז, ושאל אותו 'לכמה זמן אתה רוצה להיות ראש ממשלה', אז נתניהו אמר, יש לי חדשות בשבילך, 'אסור שראש ממשלה יכהן יותר משמונה שנים'. זה בקולו, יש לי את זה בבית אולי". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד המשיך והוסיף באותו נושא: "תשמע, מה שקרה הוא שבתהליך הזה של המשא ומתן, פוררו את הממשלה, אם אני מתאר את זה בתור עוגה, חתכו אותה לפירורים פירורים. מה שנשאר היום באמת לחברי הליכוד זה רק פירורים מהעוגה, האלה לקחו את החתיכות הגדולות. ההיקף של הסחיטה שנעשתה, וההיקף של הכניעה של נתניהו, הם שניהם מזוויעים בעיניי ויוצרים מצב חדש לא טוב למדינת ישראל, לא טוב לדמוקרטיה". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לשאלה האם לא נשאר הרבה לליכוד, אישר שטרית: "לא, בחייך, את כול המשרדים חתכו לחתיכות, משרד החינוך הורידו לו מסלול, למשרדים אחרים הורידו את הידיים והרגליים. זה נראה לך נורמאלי? "למה לא הציגו את כל התוכניות האלה בזמן הבחירות, שהציבור ידע עבור מי הם בוחרים? מישהו בא ואמר שהם הולכים לעשות א, ב, ג, ד? הכול, הכול מזעזע. כל ההתנהלות, כל התהליך, כל חלוקת הממשלה לפירורים. כול הכנסתו של בן גביר להיות השר לביטחון פנים, אדם שהורשע בטרור. בעיניי זה לא נורמאלי".

שטרית נשאל על דעתו בכל הנוגע לפסקת ההתגברות, ודעתו על להעביר לממשלה את הזכות למנות שופטים, לקבוע שגיל הפרישה הוא 67, והכשרתו של דרעי בחוק יסוד, ואמר: "מה שרצו לעשת למערכת המשפט - הנה עושים את זה הלכה למעשה. אנשים לא מבינים את המשמעות של פסקת ההתגברות. לצערי מדינת ישראל היא אחת משלוש המדינות בעולם שאין בהן חוקה. מאחר ואין חוקה, אין מה שישים קץ לעריצות השלטון. זאת אומרת, השלטון יכול לעשות מה שהוא רוצה באין חוקה", טען. "חוקי יסוד שקמו, במעמד של חוקה, בתקופת הליכוד אגב, ממשלת שמיר, הם שניים – חוק כבוד האדם וחירותו וחוק חופש העיסוק, והכנסת החליטה אז שכל חוק שנוגד את החוקים האלה דינו להתבטל. ככה הכנסת החליטה, לא בית המשפט העליון. עכשיו באים בטענות לבית המשפט שהוא מבטל חוקים שפוגעים בחופש האזרח. ומה יקרה אם קובעים את פסקת ההתגברות ב-61? אני לא נגד פסקת התגברות, אבל ב-80-70 חברי כנסת. זאת אומרת, מחר תחליט הקואליציה שמי שנוסע בשבת, סתם אני מביא דוגמה, הוא יכנס לשנת מאסר או ישלם 100,000 שקל קנס. ברור שבית משפט יפסול את זה, 61 יבטלו את החלטת בית משפט, ואז מי שנוסע בשבת יקבל שנת מאסר. או ההפך, הממשלה תחליט שהיא מפנה מחר את כל היישובים במכה אחת מיהודה ושומרון, בית משפט יחליט הפוך, הכנסת תבטל, וחזרנו באותו מסלול. אתה יכול לקבל מהלך כזה? שמחר יפסלו את הזכויות האזרחיות שלך?".

לטענה כי "אם לא נוגעים בחוקי יסוד, אז למה בג"ץ הוציא עכשיו צו ביניים על החוק ששונה עם העניין של דרעי", השיב השר לשעבר: "א' זה לא נכון שלא נוגעים בחוקי יסוד, לדעתי, לצערי הרב, חוקי יסוד במדינת ישראל הם חוקים שלא משוריינים. פרט לשני החוקים הללו, חוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוק חופש העיסוק, את רוב החוקים האחרים ניתן לשנות. עכשיו המשפט סנוור אותו לגמרי, הוא התבלבל. הליכוד שמר על חוק ומשפט בצורה קיצונית אפילו. מה שהולכים לעשות עכשיו זה בעצם לפרק את המערכת הזאת. אני מוטרד מאוד. אני מאוד נבהל מזה שמה שיקרה למדינת ישראל זה שנהפוך למדינת עולם שלישית".

לסיום, הזהיר הח"כ לשעבר: "כאשר אין לנו סטנדרטים בהם האזרח הישראלי לא מוגן מפני כל מיני ניסיונות של הפיכה ושינוי כמו שעושים עכשיו, יש לנו בעיה גדולה בדמוקרטיה הישראלית".