במקביל לביקורו בישראל של סגן שר החוץ של אזרבייג'ן פאריז רזאייב בשבוע שעבר, לקדם את ההחלטה ההיסטורית של פתיחת שגרירות ארצו בישראל כפי שהוחלט לאחרונה בפרלמנט האזרי, 30 חברי כנסת ושרים מכל הסיעות שיגרו מכתב ברכה ליו"ר הפרלמנט של אזרבייג'ן סהיבה גפרובה.

"ברכותינו נתונות לכם ידידינו יו"ר וחברי הפרלמנט האזרי לרגל ההחלטה על פתיחת שגרירות אזרבייג'ן בישראל. זהו צעד משמעותי בשדרוג שיתוף הפעולה האמיץ בין שתי המדינות והינו המשך טבעי למאות שנות הידידות בין העם האזרי והעם היהודי והקהילה היהודית על אדמת אזרבייג'ן"

עוד הוסיפו במכתב תמיכה במאבק המשותף מול משטר האייתולות באירן, שמנסה באמצעות תעמולה להסית ולפלג את תושבי אזרבייג'ן נגד הממשל. כמו כן הביעו חברי הכנסת תמיהה מהקריאה של הסנאט הצרפתי להפעיל סנקציות נגד אזרבייג'ן ולקדם אמברגו על רכישת גז ונפט ממנה ע"י האיחוד האירופי, על רקע הלחימה בין אזרבייג'ן לארמניה. לדבריהם החלטה זו משחקת לידיה של איראן, המעוניינת בהחלשתה של אזרבייג'ן, שמהווה היום סמל למדינה מתקדמת בעלת אוכלוסייה מוסלמית-שיעית ששומרת על קשר הדוק עם ישראל ועם העולם המערבי. והביעו תקווה כי ישקלו מחדש את החלטתם".

בית הכנסת בבאקו (צילום: הקהילה היהודית באזרבייג'ן)
בית הכנסת בבאקו (צילום: הקהילה היהודית באזרבייג'ן)

בית כנסת 'ששת הכיפות' בקרסניה סלובודה (צילום: אלי איטקין)
בית כנסת 'ששת הכיפות' בקרסניה סלובודה (צילום: אלי איטקין)

הקהילה היהודית המקומית הביעה את הערכתה לשרים ולחברי הכנסת הישראלי על מכתב זה. "האיגרת הזו היא עידוד משמעותי עבורנו ומתנת יום הולדת לנשיא אילהם אלייב אוהד העם היהודי וישראל", אמר הרב זמיר איסייב , רב הקהילה הגיאורגית באזרבייג'ן.