חה"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) שוחח היום (שני) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM אודות שחרור המחבל כרים יונס, אחד משלושת המחבלים שהיו אחראים על הפיגוע בקו 37 בחיפה. יונס, אשר ריצה מאסר בן 40 שנה, שב לחגיגות שמחה גדולות בכפרו, כפר עארה. זאת, על לאחר שאיתמר בן גביר, השר לבטחון לאומי, הורה כי אין לחגוג את שחרורו.

"ההנחיה של השר הייתה מאוד ברורה ולא משתמעת לשתי פנים, ומשמעותה היתה לא לאפשר חגיגות הסתה של המחבל הארור כרים יונס", ציין כהן, והרחיב: "ההנחיה התקבלה לפני שיחרורו, והוא שוחרר בבושת פנים לפנות בוקר. אין לנו יכולת חוקית לעצור את שיחרורו כי עונשו הוקצב. עם זאת, הנחית השר לא בוצעה, ועל כן הוא הנחה את מפכ"ל המשטרה לעשות תחקור מעמיק לעניין".

"קיבלנו הוכחה למה השר צריך לקבל סמכויות", הצהיר כהן. "אי אפשר לאפשר הסתה לטרור, וכשהשר נותן הנחיה והיא לא מבוצעת אז הבעיה פה היא בעיה חוקית שחייבת להיות מטופלת. בסוף המדיניות של השר היא שחייבת לקבוע את המדיניות של המשטרה ופעילותה". 

"בסופו של דבר אני לא חושב שהמפכ"ל והשר אמורים לראות את הדברים עין בעין", חידד. "המפכ"ל, שהוא אכן גיבור ישראל ואי אפשר לקחת ממנו את זה, הוא פקיד חשוב ומוערך. למרות זאת, אמורים למלא את הנחיות השר. לא יכול להיות שילדים ישבו באוהל הסתה, יראו הצגות ומה שנקרא 'הלל' למחבל שרצח חייל שלנו ואי אפשר לעצור את זה - מדובר בדבר שאינו מתקבל על הדעת".

"זה מכשיר את הרצח הבא", הכריז. "ילד שיושב באוהל ורואה איך מתייחסים למחבל הארור, יכול לחשוב: 'אולי שווה לי גם לרצוח יהודי, ואז גם אני אקבל את הכבוד הזה'". הוא הוסיף ואמר כי פירוק חגיגות כאלו, מנסיונו כלוחם לשעבר, הוא משימה פשוטה ולא מסובכת.

בהמשך, הגיב כהן לשמועות על הנפת דגלי אש"ף וסמלי SS בהפגנה כנגד הממשלה שנערכה במוצאי שבת: "אתמול השר הנחה לאכוף את האיסור להנפת דגלי אש"ף, שזה בעיניי חשוב מאוד. אני לא מבין איך השמאל - שהוא באמת חשוב ופעם השמאל הציוני היה חי את עם ישראל ואת מדינת ישראל בורידים שלו - איך הם מאשרים את הדבר הזה בכלל?"

"אין בעיה, תפגינו, אני בעד חופש הביטוי ואני בעד הזכות להפגין", המשיך כהן. "אבל איך זה קשור לדגלי אש"ף וסמלי SS? אתמול, יריב אופנייהמר, האיש הבזוי הזה, אמר באולפן שהוא לא מתנגד לכך שיהיו דגלי SS. מה נותר?", זעק, "אין פרות קדושות כבר? גם בזכר השואה צריכים לפגוע? אני לא מבין את הדבר הזה. אני חושב שכדאי שהשמאל יאסוף את עצמו מחדש, יחזור לשורשים, יחשוב על מאיפה הוא בא ולאן הוא הולך, כי הדבר הזה הוא בלתי מתקבל על הדעת". 

אלמוג כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אלמוג כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

באשר למהפכה המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין, אמר: ""אני בעד. אתמול פורסם כי המחבל הארור שהאיר עם פנס על הפנים של הילדה שנאנסה בדרום, ילדה בת עשר, בזמן שהשני מבצע את מעשה הסדום - שוחרר וקיבל לעשות 200 שעות למען הציבור. איך אפשר להאמין לבית משפט כזה? הוא הרי האיר לה על הפנים כדי שהיא לא תזהה אותו, כי ילדים יודעים לתאר קלסתרונים בצורה מאוד טובה".

"זה בית משפט שמשרת את העבריינים, הוא לא משרת את שומרי החוק ולכן האמון בו הוא אפסי", תקף כהן. "תגיד לי, זה הגיוני? מי שומר על הילדים שלנו אם לא אנחנו? לכן אני בעד המהלכים החשובים של השר יריב לוין. זו לא פריווילגיה, זה כורח המציאות. אלו הילדים שלנו והעתיד שלהם".

לבסוף הגיב כהן לתסבוכת עבודות הרכבת בשבת: "אני לא אדם דתי ואני בעד לכבד כל אדם, בטח בסביבה הציבורית. אני חושב שהעניין הזה יפתר ולא רואה פה שום משבר. זה חלק מהרצון של אותם אנשים מאוד ספציפיים ליצור משברים יש מאין".