דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, נד פרייס, טען הלילה (שלישי) בתדרוך לכתבים בבית הלבן כי חזרה להסכם גרעין עם איראן איננה על הפרק וזאת מכיון "שהאיראנים הפנו להסכם את הגב, ויתרו על התחייבויות שהם קיבלו. הם הרגו את הסיכוי לחזרה להסכם".

ראש ה-CIA מזהיר: "הברית בין מוסקבה לטהרן - סכנה אמיתית למדינות המזרח התיכון"
במערכת הביטחון מאמינים: כך ניתן להגביר את הלחץ על איראן

"גם אם האיראנים יחזרו מחר לשולחן המו"מ, אנחנו יודעים שהמילה שהם לא שווה", המשיך פרייס והבהיר כי בבית הלבן ירצו לפתור את בעיית הגרעין בדרכים דיפלומטיות. "יש תמימות דעים מוחלטת עם השותפים הישראלים שלנו. שנינו מחויבים בלב שלם לעובדה שאסור שאיראן לעולם לא תוכל להשיג נשק גרעיני. זו המחויבות שיש לנשיא ביידן, זו אותה התחייבות ששמענו מראש הממשלה נתניהו". אמר.

עם זאת, בהמשך אמר פרייס כי עשויים להיות הבדלים טקטיים בדרכי הפעולה בין ישראל לארה"ב. "יש לנו מערכת יחסים עם ישראל מספיק קרובה כדי שהיא מאפשרת לנו לנהל שיחות גלויות, וכשאנחנו לא מסכימים, אנחנו לא מסכימים. אנחנו אומרים להם מה אנחנו חושבים, הם בהחלט לא נרתעים מלספר לנו מה הם חושבים. אנו מאמינים שהדיפלומטיה מציגה את האמצעי הכי בר-קיימא שבאמצעותו ניתן למנוע לצמיתות מאיראן להשיג נשק גרעיני", הוסיף.

בסיום דבריו הבהיר בשנית כי ארצות הברית מאמינה שדיפלומטיה היא האופציה הטובה ביותר, אולם אמר כי " אנחנו גם מסכימים עם השותפים הישראליים שלנו שאסור לנו להוריד שום דבר מהשולחן.  אחד מהנושאים הרבים שבהם אנחנו דנים הוא הכי הרבה הוא האמצעים השונים שבהם נוכל לדאוג שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני".

אתמול דווח כי השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, ייפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן. זאת, לקראת ביקורו של סאליבן בארץ במהלך החודש הקרוב, שבו ידון ב"איומים שמציבה איראן". סאליבן ייצא לביקור על מנת להיפגש עם גורמים בממשלת נתניהו שהוקמה לאחרונה.

רון דרמר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רון דרמר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על פי מקור אמריקאי, ביקורו של סאליבן יערך לנוכח דאגת הממשל בארצות הברית מהרכב הממשלה החדשה בישראל, וכי הדבר יגרום להרעה בקשר עם הפלשתינים. הנשיא ביידן פועל לתיאום עמדות עם ממשלת נתניהו בנוגע להסכם הגרעין עם איראן, והברית בין ארה"ב לבין סעודיה, כך על פי דיווח של סוכנות רויטרס.