בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיכים לחפש פתרון ל"משבר דודי אמסלם". אחרי הדברים החריפים שאמר בסוף השבוע בפגישתו עם פעילי הליכוד, ובהמשך מתקפתו בטוויטר נגד נתניהו, נעדר ח"כ אמסלם מישיבת סיעת הליכוד ביום שני.

למרות הזעם האישי: קבוצת "המאוכזבים" בליכוד לא צפויה לאיים על שלטון נתניהו | נדב אלימלך
לאחר המתקפה של אמסלם על נתניהו: המסר הברור של לשכת רה"מ

גורמים המקורבים לנתניהו אמרו כי במסגרת המאמץ לסיים את המשבר הוצע לאמסלם לכהן כשר במשרד המשפטים וכשר המקשר בין הממשלה לכנסת, אולם בסביבת אמסלם הבהירו כי הוא "לא קיבל שום הצעה קונקרטית". הם הוסיפו כי "מגעים כאלה לא מנהלים בתקשורת. אם יש לראש הממשלה הצעה בשביל אמסלם, הוא יודע היטב היכן למצוא אותו".

גם אתמול אמרו מקורבי אמסלם כי לא חל שינוי וכי "אין מגעים ואין הסדר", אולם לפי כמה בכירים בליכוד, "מתקיימים מגעים מתקדמים ונתניהו ואמסלם הגיעו אל סף ההסדר". לדברי אותם בכירי הליכוד, "לפי ההצעה שהועברה ונשקלת, אמסלם יכהן כשר לשיתוף פעולה אזורי, השר המקשר בין הממשלה לכנסת וכשר במשרד המשפטים עם תחומי פעולה וסמכויות מוגדרים, כדי שיקדם נושאים שחשובים לו". בסביבת אמסלם לא אישרו את הדברים וחזרו על ההבהרה כי "אין חדש בנושא".

סיומו של "משבר אמסלם" עשוי לתרום תרומה משמעותית לא רק בהרגעת הרוחות בתוך סיעת הליכוד ובממשלה החדשה, אלא גם בתנועת הליכוד כולה. שכן, אמסלם הוא מהוותיקים ומהאהודים במפלגה והישארותו מחוץ לממשלה הסעירה את השטח המפלגתי.
עם סיום המשבר, אם וכאשר, יתפנו חברי הליכוד להתארגן לקראת המשימה הבאה: כינוס ועידת הליכוד, בפעם הראשונה אחרי עשור, שבמהלכו הוועידה לא כונסה באופן חריג, בשל התרבות הבחירות בישראל.

בתוך כך, ל"מעריב" נודע כי במסגרת ההתארגנות הראשונית יו"ר המזכירות של הליכוד, השר ישראל כ"ץ, עומד למנות את ח"כ דוד ביטן, המשמש כיו"ר ועדת הכספים במזכירות הליכוד, לתפקיד ממלא מקום יו"ר המזכירות. השר מיקי זוהר צפוי להתמודד על ראשות מזכירות התנועה מול כ"ץ. אמסלם, לפי הערכות, יתמודד מול חיים כץ על ראשות המרכז.