90 נציגי מדינות באו"ם הצביעו בעד החלטה לפיה הארגון "מביע דאגה עמוקה מצעדי הענישה" הישראליים נגד הפלסטינים. בהחלטה, מוזכרת החלטת הממשלה לקזז כ-40 מיליון דולר מהכספים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית לתשלומים למשפחות מחבלים. הצהרת 90 המדינות מגיעה כשבועיים וחצי לאחר שעצרת האו״ם אישרה את ההצעה הפלסטינית לבקש חוות דעת משפטית מבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בנוגע ל״משמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי המתמשך״. 

"פארסה- מופע מגוחך על כלום״: ארדן תקף בנאומו במועצת הביטחון של האו"ם
האו״ם אישר לבקש חוות דעת משפטית נגד ישראל מבית הדין הבינלאומי בהאג  

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, התייחס להצהרת המדינות, ואמר: ״הפלסטינים מנצלים את המנגנון המעוות של האו״ם כדי להפעיל טרור מדיני ולנסות לפגוע בישראל. מדובר בהצהרה דקלרטיבית חסרת משמעות, וכל מדינה שחתמה עליה רק הוסיפה דלק למדורת ההסתה והטרור של הפלסטינים, והרחיקה כל סיכוי לפיוס״.

כזכור, עצרת האו״ם אישרה בשבוע שעבר את ההצעה הפלסטינית לבקש חוות דעת משפטית מבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בנוגע ל״משמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי המתמשך״. הבקשה אושרה לאחר ש-87 הצביעו בעד, כאשר ישראל, ארצות הברית ו-24 מדינות נוספות הצביעו נגד ו-53 מדינות נמנעו. על פי ההצעה, נוכחות ישראלית ביהודה ושומרון ובירושלים אינה חוקית ומבקשת מבית הדין להמליץ על הצעדים שהאו״ם ומדינות העולם צריכות לנקוט כנגד ישראל בשל נוכחות זו המהווה, לפי ההצעה, ״סיפוח״ של השטח. 

בפגישתו הראשונה של הקבינט המדיני-ביטחוני, דנו החברים בסנקציות נגד הרשות הפלסטינית בתגובה להעברת שאלת הכיבוש הישראלי לבית הדין בהאג, כך דווח ב"וואלה!" בתחילת חודש ינואר. מתאם הפעולות בשטחים רסאן עליאן הציג לקבינט שורה של סנקציות אפשריות נגד הרשות הפלסטינית.