הכתבת המדינית של מעריב, אנה ברסקי, שוחחה הבוקר (שלישי) עם גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM, והתייחסה להחלטה הצפויה של בג"ץ בסוגיית מינויו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לשר. ברסקי הציגה שלושה תרחישים דרמטיים במיוחד בהתייחס לאופן שבו צפויה לנהוג הממשלה אם מינוי דרעי לשר ייפסל. 

לקראת פסילת דרעי? שר בממשלה: "ביהמ"ש יקבל החלטה פוליטית"

"אף אחד לא יודע מה הולך להיות", אמרה ברסקי בפתח דבריה. "אנחנו התחלנו השבוע לשמוע את כמעט כולם, החל ממשה ארבל, שכבר מיום ראשון בעצם התראיין ואחריו לדעתי רוב חברי סיעת ש"ס. גם אתמול, בישיבת סיעה סגורה, דאגו להדלפות של ציטוטים נרחבים של יו"ר ש"ס אריה דרעי וכולם חוזרים לדף מסרים שחולק בין חברי ש"ס ונשלחו באמת להתראיין לתקשורת ולהעביר כמה מסרים".

"אני הייתי מגדירה את זה כהכנה מנטלית", הוסיפה ברסקי. "יכול להיות שזה גם הכנה מנטלית לפסילה ויכול להיות שאתה מתכונן לרע ומקווה לטוב ודי סביר להניח שדרעי היה מעדיף להיות מופתע לטובה אבל הוא מתכון לרע מכל". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חברי ש''ס בדיון בבג''ץ בעניינו של דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חברי ש''ס בדיון בבג''ץ בעניינו של דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"עוד ציטוט די מעניין מישיבת ש"ס אתמול, וצודק למדי, שדרעי אומר הוא 'בסופו של דבר זה לא כאב ראש שלי, זה כל קודם כאב ראש של נתניהו שיצטרך לקבל החלטות. כאן אני שומעת בש"ס, מדברים על שלושה תרחישים. מהתרחיש הכי קלאסי - אם וכאשר באמת תגיע הפסילה - אומרים לנתיהו לפטר את דרעי ודרעי מתפטר, זה תרחיש שהוא קלאסי אבל לא אמרתי שהוא באמת מציאותי".

היא שיתפה: "תרחיש קיצוני מהקצה השני זה תרחיש שיש פסילה ונתניהו לא מפטר ודרעי לא מתפטר. פותחים מלחמה גלויה כבר מול מערכת המשפט, לא בפן המשפטי אלא גם כאן בפן הפוליטי". 

"ויש את התרחיש השלישי", הדגישה וטענה: "לדעתי זו הדרך שרוצים ללכת בה אם תאושר פסילת דרעי מצד בית משפט עליון. אז נתניהו אמור לפטר את דרעי ואני גם שומעת שנשקל צעד של התפטרות קולקטיבית של כל שרי וסגני שרים מטעם ש"ס בתור אות מחאה. ואז נשקלת האפשרות להעביר אי אמון במליאת הכנסת שזה אומר כי הממשלה מפטרת את עצמה ומיד מקימה את עצמה מחדש. אבל הפעם על סעיף אחד של חוק יסוד הממשלה".

"זה באמת נראה כמו התנגשות חזיתית"

הכתבת המדינית של מעריב ציינה בהמשך דבריה כי "כעת נשקלת האפשרות להקים ממשלה חלופית כאשר אריה דרעי ישמש כראש ממשלה חלופי, פחות או יותר זה מהלך טכני. ואז ההודעה לנשיא שיש 61 אפילו 64 חברי כנסת שתומכים בהקמת ממשלה בראשות נתניהו אבל על מתכונת של ממשלת החליפין כאשר דרעי ממונה כראש ממשלה חליפי. הוא לא יכול לכהן כשר אבל כראש ממשלה חליפי כן".

היא סכימה את הסוגייה, באומרה כי "זה באמת נראה כמו התנגשות חזיתית וההתנגשות שבאמת נפתחה והחלה ברגע שהוצהר על קידום הרפורמה המשפטית. אבל בסופו של דבר הסיפור של דרעי לא יתפס כרעם באמצע יום בהיר. אני חושבת שעל רקע הרפורמה המשפטית, ההתנגדות, השיח הציבורי וכל המתח והרעשים, זה בסך הכל יתפס כעוד פן משמעותי. תומכי הרפורמה רק יגידו שזה מוכיח את נחיצות הרפומה והמתנגדים כמובן ישתמשו בסיפור של דרעי, אם וכאשר, איש לא באמת יודע מה תהיה החלטת בג"ץ".