44% מהציבור מתנגדים לרפורמה המשפטית, לעומת 39% תומכים. כך עולה מסקר שנערך עבור "מעריב־סופהשבוע" על ידי ד"ר מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס. בסקר השיבו המשתתפים על השאלה: "מכל מה שאתה יודע ושמעת, האם אתה תומך או מתנגד לרפורמה המשפטית של הממשלה?". מקרב המתנגדים לרפורמה המשפטית, 31% השיבו "מתנגד מאוד" ו־13% נוספים – "די מתנגד". בקרב תומכי הרפורמה, 21% השיבו "תומך מאוד" ו־18% - די תומך".

בעיצומה של סערת הרפורמה: כיצד מתנהלת מערכת המשפט בעולם?

בתשובה לשאלה "כיצד אם בכלל ישפיעו ההפגנות על האופן שבו תממש הממשלה את הרפורמה המשפטית?", הרוב סברו שהן יגרמו לשינויים ברפורמה. 33% השיבו שההפגנות והמחאות לא ישפיעו בכלל. 32% סבורים שהן יגרמו לממשלה לעשות ויתורים מסוימים, 11% השיבו שהן יגרמו לממשלה לעשות ויתורים גדולים, ו־4% סבורים שהן יגרמו לממשלה לוותר על הרפורמה. 20% מהמשתתפים בסקר השיבו "לא יודע".

סקר ''מעריב-סופהשבוע'' על הרפורמה המשפטית (צילום: מעריב אונליין)
סקר ''מעריב-סופהשבוע'' על הרפורמה המשפטית (צילום: מעריב אונליין)

עוד עולה מהסקר כי הקואליציה, המונה כיום 64 חברי כנסת, הייתה נחלשת בארבעה מנדטים, אילו הבחירות היו מתקיימות כעת. במקרה זה שוב חוזר התיקו בין הגושים. לפי הסקר, הליכוד מקבלת 31 מנדטים, יש עתיד 27, המחנה הממלכתי 15, ש"ס 9, עוצמה יהודית 8, ויהדות התורה 7. הציונות הדתית, מרצ וישראל ביתנו מקבלות 5 מנדטים. שתי רשימות מקבלות 4 מנדטים: העבודה וחד"ש־תע"ל. מתחת לאחוז החסימה היו בל"ד – 2.4%, רע"ם – 2% ונעם – 0.4%.

הסקר האינטרנטי בוצע על מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר היא 4.4%.