העיתונאי רביב דרוקר ('חדשות 13') שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM על התוכנית שהציג שר התקשורת החדש שלמה קרעי לסגירת תאגיד השידור ותקף בחריפות: "משפחת נתניהו ובעיקר יאיר נתניהו הוא המנוע האמיתי מאחורי הטירוף הזה, זה לגמרי חיסול חשבונות". 

בנו של בכיר בליכוד נגד סגירת התאגיד: "גוף איכותי המייצר תוכן מוביל"
"מה בדיוק התאגיד מפריע להם?" תעשיית הטלוויזיה בכנס חירום

בפתח הדברים נשאל דרוקר אם היוזמה לסגירת התאגיד נעשתה על דעת ראש הממשלה והשיב "חד משמעית, בעיקר על דעת משפחת נתניהו ויאיר נתניהו שהוא המנוע האמיתי מאחורי הטירוף הזה. אני קצת מכיר את הסביבה, וקצת עדיין יש עוד מעט אנשים שמעיזים לדבר איתי שם. קרעי בחיים לא היה מעז לצאת עם הצהרות חד משמעיות אמלא יש לו גיבוי מוחלט מהבית. זה לגמרי חיסול חשבונות ישן".

הוא הוסיף: "מכל הדברים שהממשלה הזו עושה הרבה דברים אני לא אוהב, אתה יכול להגיד 'שמאלן', זה ההזוי והמופרך מכולם. גם בליכוד אף אחד לא מבין את זה. אופיר אקוניס אמר לפני איזה שבוע שהוא מתנגד לזה. זה פשוט דבר שאין מילים לתאר אותו. קרה נס במדינת ישראל, הוקדם תאגיד שידור ציבורי שעושה עבודה טובה, כולם תמימי דעים בעניין הזה חוץ ממשפחת נתניהו".

יש גם את שרת ההסברה. 
"אין איך לדבר על זה, היא עבדה שם. אין איך לענות לדברים האלה. אפשר כמובן למתוח ביקורת על התאגיד, אבל בסה"כ גוף שקיים כל כך מעט זמן ועומד מאחוריו רקורד מכובד של סדרות מצליחות, מה עוד אתה יכול לצפות? זה הזוי ברמות שאתה לא יכול לדמיין. אם לפחות הרפורמה המשפטית יש שורשים אצל ציבורים מסויימים, אתה יכול להבין גם אם אתה מתנגד, פה זה פשוט לא קיים. כל הדברים האלה לא קיימים. 

המגיש ציין כי לטענת קרעי שהכוונה שלו היא לאפשר פלורליזם, ודרוקר השיב: "מכיוון שקרעי הוא אדם אינטליגנטי, הוא ד"ר, אתה מבין כמה הוא חושב שאנחנו מטומטמים. או שהוא מטומטם ולכן הוא אומר שטויות כאלה או שהוא חושב שאנחנו מטומטמים. כיוון שהוא לא מטומטם הוא בטוח שאנחנו מטומטמים. זה לא יקרה, כל אחד מהיוצרים של הסדרות בתאגיד יגיד לך שהוא עבר דרך הערוצים המסחריים ולא רצו לקחת אותו. כי זה לא משתלם לערוצים המסחריים להרים". 

"ואז ממי יקבלו כסף? המדינה. שהיא תסכים לממן סדרות. ומי יקבע איזו סדרה? מיקי זוהר יצפה ויגיד 'את הדמות הזו אני לא אוהב, הוא לא בא לי טוב'. זה מקומות שחשבתי שלפני 40 שנה כולם הבינו שזה לא קורה. שלמה קרעי לא אמור להחליט אם חזרות תעלה, או מנייאק, או כל אחת מהסדרות האלה. משחקים ככה בחיים של אנשים, ואתה יודע שעצם הכוונה, עצם הדיבורים, זה כבר משתק גוף תקשורת. איך התאגיד יכול לגייס אנשים? שיתקת את הגוף עוד לפני שעשית משהו". 

דרוקר הסכים כי "אחרי זה תבוא הפגיעה בחדשות". "הפגיעה בחדשות, מתישהו גם ערוצי התעמולה, אתה חושב שהם לא יהיו על הכוונת? שמעת את קרעי, הוא רוצה לבטל את המועצות הקיימות ולאחד. אם זה היה בא מכל אחד אחר היית אומר 'כוונה לגיטימית, כבר עשר שנים מדברים על זה', אבל שם אתה מבין מה הכוונה, 'בוא נעיף את כל אנשים כי הם לא היו מספיק אנשים שלנו, נמנה מועצה חדשה והיא כבר תדאג ליישר את "ערוצי התעמולה"'. היום זה התאגיד, מחר זה 12 ו־13".

צעדה נגד ממשלת נתניהו בתל אביב (צילום: עומדים ביחד)

"נתניהו לכוד, אם זה היה תלוי בו זה היה נעשה אחרת"

בהמשך, התייחס דרוקר להשפעת המחאה הנרחבת נגד הרפורמה על רה"מ נתניהו ואמר כי הדבר "מאוד מאוד משפיע עליו ומאוד לא מוצא חן בעיניו. אם זה היה תלוי בו הוא לא היה פותח במהפכה המשטרית הזו, הוא היה מחכה איתה קצת כדי לקבל לגיטימציה אחרי המו"מ הקואליציוני הנורא. התאגיד זה הוא עצמו ומשפחתו, בשאר הדברים הוא באמת לחוץ משותפים. זה יריב לוין, רוטמן, סמוטריץ', דודי אמסלם, אריה דרעי, משה גפני, כל האנשים האלה הם לא פחות בעלי תשוקה לנושא הזה מיריב לוין.

"יריב לוין הוא המתון שבחבורה, אם מישהו אי פעם אמר עליו דבר כזה. נתניהו לכוד, הוא רוצה את זה, שלא יהיו אי הבנות, אבל אם זה היה תלוי בו זה היה נעשה קצת אחרת. כי בסה"כ זה לא מטפל בבעיות היסוד שלו. זה יותר חשוב לו מחוק היועמ"שים עכשיו, אבל הוא לכוד בידי שותפים, הוא ניסה לרכב על הנמר ובאיזשהו שלב הנמר התחיל להרגיש חופשי מדי".

הוא הוסיף: "הסקר האחרון שעשינו הראה שזה משפיע. יש ירידה של 6 מנדטים לקואליציה הנוכחית. אין ספק שזה לא רק ההפגנות, אבל כשזה כולל את כל אלה, פלוס מאבק הגלימות, הכלכלנים, הנגיד, עינת גז, ארז שחר, זה באמת עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית, זה לא משהו בשוליים, לא דבר שהוא לא יכול להתעלם ופשוט להסתכל לצד אחר. לכן זה מאוד מטריד אותו, אבל מרחב התמרון שלו מאוד נמוך, זו האמת".

לסיום התייחס לאמירותיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי על כך שישוב לשולחן הממשלה והעריך אם ימצאו "כביש עוקף" להחלטת בג"ץ לפסול אותו. "יש להם כביש עוקף, רק שהכביש העוקף הזה צריך לסלול אותו בתוך בית המשפט העליון. היום מדברים בש"ס על חוק שפשוט יגיד 'ברגע שממשלה וכנסת מינתה שר אסור לבית המשפט העליון להתערב מכל עילה שהיא - אנחנו החלטנו'. אפשר לחוקק חוק כזה, אבל ברור שתהיה עתירה נגד החוק.

"הכביש עוקף הזה, שמן הסתם יקראו לו חוק יסוד מתוך ניסיון לתת לו שרשרת חסינות מפני בג"ץ. אנחנו הולכים כל הזמן להחרפת העימות, בגרף אנחנו עולים כל הזמן למעלה מבחינת עוצמת העימות. לדעתי ההתנגשויות המשמעותיות עוד לפנינו, הן יהיו פיזיות. עם שוטרים ואחרי זה יכול להיות שיצאו מפגינים מהצד השני. גם הצד השני יודע להוציא מפגינים בכמות גדולה, אנחנו יודעים לאן זה יכול להידרדר. לדעתי זה עימות של חצי שנה שנה לפחות, ואנחנו רק בהתחלה שלו, עברנו אולי חודש", סיכם דרוקר.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm