המצב הביטחוני המחריף והפיגועים שאירעו בסוף השבוע האחרון בירושלים הובילו את צמרת השלטון להתכנס אמש לדיון בקבינט המדיני - ביטחוני להערכת מצב וקביעת פעולות להמשך. הכתב המדיני של וואלה, ברק רביד, סיפר הבוקר על הדיון בשיחה עם ניסים משעל וענת דוידוב ב103FM.

הקבינט המדיני-ביטחוני הכריע: בית המחבל שביצע את פיגוע הטרור בירושלים ייאטם מיידית
רה"מ נתניהו בפתח הקבינט: "התגובה שלנו תהיה חזקה, מהירה ומדויקת"

"הדיון הזה נגמר לקראת חצות. אנחנו עוד לא באמת יודעים מה באמת היה בישיבת הקבינט חוץ מההודעה הרשמית שלשכת ראש הממשלה הוציאה. מההודעה הזאת עולה שלא התקבלו צעדים דרמטיים". סיפר רביד.

"רובם אלה דברים שדומים מאוד לדברים שהיו בעבר, גם בממשלה הקודמת, גם בזאת שלפניה. איטום בית המחבל אינו צעד חדש בשום צורה. אני לא חושב שיש מישהו שחושב שמדובר בצעד אפקטיבי. לעצור את הפיגועים? זה לא יעצור". אמר.

רביד הוסיף: "אני חושב שאולי הדבר המעניין ביותר בהודעה שהוציאה לשכת רה"מ לגבי ישיבת הקבינט היה שאחד הצעדים שהולכים לעשות זה כנראה להגביר בנייה בהתנחלויות. זה דבר שגם הוא נאמר בצורה מאוד עמומה בהודעה של לשכת רה"מ".

"נכתב שבתגובה לפיגועים יחזקו את ההתנחלויות. הולך להיות איזשהו דיון בהמשך השבוע אצל נתניהו שבו יחליטו על צעדים יותר ספציפיים בהקשר הזה. בינתיים זו רק כותרת, אבל באמת שמעבר לזה... לא הייתה שום החלטה דרמטית אתמול בקבינט". 

באשר להזמנתו של אריה דרעי כמשקיף בדיון, אמר: "זה אירוע מוזר שבו אדם שאינו שר בממשלה מוזמן לישיבת קבינט ותמונתו מופצת רק כדי לשים אצבע בעין של כל מיני אנשים. שכך מתחילה ישיבת קבינט, עם כזאת פוליטיקה, אז אני חושב שזה דבר מצער, כיוון שהיינו רוצים שבימים כאלה, העיסוק יהיה בדברים ענייניים ולא בלהוציא תמונה של אדם שבית המשפט קבע שאינו יכול להיות שר".

"אנחנו עוד לא יודעים מה הפרטים של מה באמת היה בישיבת הקבינט, ולכן אנחנו נאלצים להסתפק רק בהודעות הרשמיות. מההודעות הרשמיות זה לא נראה שהיה איזשהו שינוי מדיניות דרמטי בין הממשלה הקודמת לחדשה, למרות כל הדיבורים. בינתיים נראה שהמדיניות היא פחות או יותר אותו דבר". סיכם רביד.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm