סערה פרצה אתמול בכנס לשכת עורכי הדין באילת. עו"ד דוד חודק, מבכירי עורכי הדין בישראל, אמר בפאנל על הרפורמה במערכת המשפט כי "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש באש חיה". התגובות בקהל היו חלוקות - חלק מחאו כפיים וחלק טענו כי צריך להגיש נגדו תלונה.

דביר קריב, לשעבר איש שטח בחטיבה היהודית בשב"כ וכיום מרצה ואיש חינוך, שוחח הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לדברים: "הדברים שאמר עו"ד חודק אמר חמורים מאוד. הם מדברים על מרי אזרחים לא אלים אבל אין דבר כזה מרי אזרחי לא אלים".

עוד הוסיף כי "אפשר לשאול את יגאל עמיר למה מוביל מרי אזרחי לא אלים, אלימות בסוף נוצרת. כדי למנוע את האלימות הזו, אנשים מרכזיים במחנה חייבים לשמור על גבולות גזרה. לא לקרוא למלחמת אחים, לא לקרוא למרי אזרחים. אין דבר כזה במודיעין מאה אחוזים, שירות הביטחון הכללי לא יכול לספק 100 אחוזי מודיעין כדי למנוע פיגוע או אלימות אידיאולוגית קשה בישראל".

הוא השיב להשערה שלפיה חודק מרגיש בטוח להגיד זאת, משום שבעבר לא קמו רוצחים מהשמאל הפוליטי בישראל: "אני לא אוהב את זה כי אנחנו שוכחים דבר פשוט - מה שקורה בשטח זה רק מה שאנחנו יודעים. שירות הביטחון הכללי מנע, היו ניסיונות משמאל קיצוני לפגוע באישים בישראל".

הוא העביר מסר למנהיגים במחנה השמאל: "אין סימטריה, יש הרבה יותר אלימות אידיאולוגית ממחנה הימין הקיצוני מאשר מהשמאל הקיצוני, אבל יש בשמאל הקיצוני אנשים קיצוניים מאוד שחושבים על מעשים קיצוניים בישראל. אני חושב שהשב"כ צריך להתערב במובן של להשפיע בדרכים שיש לו לזה שירגיעו את הרוחות בישראל. אני חושב שמה שחשוב זה כל מובילי הדעה וכל ראשי המחנה. ראשי המחנה משפיעים על רוח גבית של מפגע פוטנציאלי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.