ממשלת נתניהו מבצעת בחינה מחדש של המדיניות הישראלית כלפי הפלישה הרוסית לאוקראינה והאפשרות של אספקת מערכות נשק הגנתיות לאוקראינה, כך אמרו פקידים ישראלים בכירים ל"וואלה!".

ישראל נמצאת תחת לחץ הולך וגובר מצד ממשל ביידן, חברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים וממשלות נוספות במערב לספק סיוע צבאי כמו מערכות הגנה מטילים לאוקראינה. למרות הלחץ, המדינה דחתה את רוב הבקשות האמריקאיות והאוקראיניות לספק נשק לאוקראינה, זאת על רקע החשש כי המהלך ייצור מתיחויות עם רוסיה ויפגע באינטרסים ביטחוניים ישראלים בסוריה.

זמן קצר אחרי שחזר בנימין נתניהו לתפקיד ראש הממשלה, הוא הנחה על בחינה מחדש של המדיניות הישראלית כלפי המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, כך אמרו ל"וואלה!" הפקידים ישראלים. לדבריהם, בחינת המדיניות מתבצעת בהובלת המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה עם מעורבות של משרד הביטחון, משרד החוץ והמוסד.

לפי דברי הפקידים, ביום שני נתניהו עדכן את שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן כי ישראל מבצעת בחינה מחדש של המדיניות, והוסיף להבהיר כי הממשלה בראשותו לא תעשה פחות מהממשלה הקודמת בכל הנוגע לסיוע ותמיכה באוקראינה. בנוסף, לאחר סדרת הביקורים של בכירי ממשל ביידן בישראל בשבועיים האחרונים, ארצות הברית הבינה שנתניהו "לא מתכוון להזיז את המחט לכיוונה של רוסיה".

עוד דווח כי בשבועות האחרונים ביקש ממשל ביידן מישראל לתת את טילי הנ"מ הישנים, "הוק", שיצאו משימוש מבצעי ונמצאים במחסני צה"ל, זאת כדי להעביר אותם לאוקראינה. פקיד ישראלי בכיר אמר כי ישנה קבוצה של בכירים במערכת הביטחון ובקהילת המודיעין שסבורים שעל ישראל לשנות את המדיניות ולספק סיוע צבאי לאוקראינה בדרכים שלא יקרעו את החבל מול רוסיה. כמו, לדוגמא, מתן אישור למדינות שלישיות להעביר לאוקראינה מערכות נשק ישראליות מסוימות שברשותן.

שר החוץ אלי כהן הודיע לבלינקן במהלך ביקורו בישראל כי בכוונתו לבקר בקייב ולהיפגש עם מקבילו האוקראיני דמיטרי קולבה, ולפתוח מחדש את שגרירות ישראל במדינה.במידה ותכנונו יצא לפועל, זה יהיה הביקור הראשון של שר ישראלי בקייב מאז הפלישה הרוסית, והביקור הראשון של שר חוץ מהמזרח התיכון.

כמו כן, בשבועות הקרובים צפויים גם ראשי אגודת הידידות הישראלית-אוקראינית של הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין וח"כ זאב אלקין לצאת לביקור בקייב.