שר התפוצות, עמיחי שיקלי, התראיין היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחס לקריאות ההסתה שנשמעו לאחרונה נגד הממשלה ונגד רה"מ נתניהו, כגון אמירתו של אלוף (במיל) זאב רז שאמר כי "נתניהו הוא בן מוות".

"אין קשר בין גבורה וטמטום": בן כספית תוקף בחריפות את הטייס לשעבר זאב רז
"לא אהסס להשתמש באש חיה": עורך דין בכיר בהתבטאות חריגה

"בלתי נתפס הקריאות הללו, שאנשים שבאמת יש להם רקורד מרשים, ויחד עם זאת מרשים לעצמם הסתה פרועה", אמר שיקלי בפתח דבריו, "לצערי אני חושש שיש סיכוי שמישהו יאזין לדברים של האנשים האלה וייקח את החוק לידיים. האנשים האלה, אני חושב שהם קודם כל עבריינים, ומעבר לזה מה שהם עושים זה חוסר אחריות ברמה הכי עמוקה שיש, וצריך לראות ברמה הרחבה מאיפה הדבר הזה מגיע".

"העקב אכילס של המחאה נגד הממשלה זה שיש פה אליטה שבסופו של דבר היא מחזיקה במוקד כוח, וככל שהיא צועקת חזק, ככה בעצם ברור כמה הרפורמה הזאת נחוצה", הוסיף, "בעצם אם כל כך כואב לכם רפורמה בביהמ"ש העליון, ולאחרים זה לא כואב, ולאחרים הדבר הזה מובן, זה רק מראה עד כמה ביהמ"ש העליון מזוהה עם אותה חבורה, והוא לא אמור להיות מזוהה לא עם אליטה".

לאחר מכן, הזכיר בן כספית כי גם משה גפני קרא בזמן הממשלה הקודמת לבנט "רוצח" בכנסת, ושיקלי השיב: "אני חושב שיש קמפיין פה לא אחראי לחלוטין, גם מבחינת הטרמינולוגיה של קץ הדמוקרטיה, של הפיכה משטרית, כל הבלבולי מוח האלה. בוא נדבר על הרפורמה, אני רק מסכם את הנושא של משיכת ההשקעות. ברגע שבשמאל ממש מייחלים, רואים שממש זה קמפיין שמתנהל, והוא מייצר נזק אמיתי לכלכלת מדינת ישראל, ואני אומר איפה אנשים שמים את הגבול? אתם באמת רוצים שהכלכלה תיפגע?". 

"כלכלת ישראל יותר חזקה מהקמפיין של יאיר לפיד ושל עוד שחקנים לא אחראיים, אנחנו נעבור את זה וכלכלת ישראל רק תתחזק. עכשיו אני רוצה לומר מילה אחת על הדמוקרטיה, וסוף הדמוקרטיה, וכל הדברים האלה, כמה נקודות רק למחשבה. אלף, הנושא של פסקת ההתגברות ב-61, בוא נזכור שמי שהמציא את הפטנט הזה זה אהרן ברק בכבודו ובעצמו בחוק יסוד חופש העיסוק", אמר בסיום דבריו.

עריכה: ירדן חדד 103FM