חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) שוחחה הבוקר עם גדי נס בתוכניתו ב-104.5FM, והתייחסה לאווירה ששוררת כיום במדינה, על רקע המחאות כנגד הרפורמה המשפטית. "היום אנחנו באווירה מאוד לא טובה. רואים את זה שהשיח הציבורי גולש למקומות לגמרי לא ראויים", ציינה.

בחשד להסתה: חקירת משטרה נפתחה נגד עורך הדין דוד חודק
לאחר שקרא לנתניהו "בן מוות": הבכיר לשעבר בחיה"א יחקר באזהרה  

היא יצאה כנגד דבריהם של עו"ד חודק ואל"מ במיל' זאב רז, אך יחד עם זאת המשיכה לתקוף את ראשי הקואליציה: "אני כמובן מגנה את הדברים בתוקף והם לא מקובלים בכלל. אבל מצד שני אנחנו חווינו את זה גם כשבנט עבר תקופה נוראית לפני שנה. וגם עכשיו כל השיח הזה על הרפורמה, שהיא לא רפורמה אלא מהלך משפטי, והרכבת דוהרת ואף אחד לא עוצר אותה. אני מסתכלת על מה שקורה בוועדת החוקה בכנסת – חוסר רצון מוחלט של יריב לוין, שמחה רוטמן, בנימין נתניהו ואריה דרעי, לעצור. האווירה הציבורית מאוד רעילה וזה מאוד מדאיג אותי".

"לא הייתי עדיין בארץ בהסכמי אוסלו אבל אנשים מספרים שזה מזכיר את האווירה. צריך לעצור את הטירוף הזה. זו לא רפורמה אלא מהלך להצלה של ביבי ודרעי. והחוק השני שמכשיר את דרעי להיות שר, זה טירוף מערכות. זה גורר תגובה לא פרופורציונלית ולא נכונה. צריך לעצור את כל מה שקורה פה", הוסיפה.

יוליה מלינובסקי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יוליה מלינובסקי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

היא התנגדה לשיח משותף בנושא הרפורמה, בין הקואליציה והאופוזיציה בכנסת: "אי אפשר לנהל שיח כשהצד השני מוביל ולא מוכן לעצור. אתה לא יכול לנהל שיח עם אקדח לרקה. זה לא סוד שכל המהלך הזה הוא כדי להציל את ביבי מאימת הדין שלו, ולהחזיר את דרעי להיות שר. לא טובת האזרחים ולא טובת המערכת. החתול יצא מהשק וזה כבר ברור לכולם".