ראש ה-CIA ביל ברנס הזהיר כי המתיחות בין ישראל לרשות הפלסטינית עלולה להביא להתפרצות אינתיפאדה שלישית. בהרצאה שהעביר באוניברסיטת ג'ורג'טאון ביום חמישי האחרון הביע מנהל סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית שביקר לפני כשבועיים בישראל וברשות הפלסטינית, את דאגתו מכך שהמתיחות הנוכחית בין ישראל לפלסטינים מזכירה את האלימות בימי האינתיפאדה השנייה.

בצל ההסלמה הביטחונית: ראש ה-CIA הגיע לביקור בישראל

"הייתי דיפלומט אמריקאי בכיר לפני 20 שנה בתקופת האינתיפאדה השנייה, ואני מודאג - כמו עמיתיי בקהילת המודיעין - שלהרבה ממה שאנחנו רואים היום יש דמיון לחלק מהמציאות שראינו אז", אמר ברנס.

האינתיפאדה השנייה נמשכה בין 2000 ל-2005 ועבור ישראלים הפכה שם נרדף לפיגועי ההתאבדות ופיגועים באוטובוסים שהובילו למותם של למעלה מ-1,000 אזרחים וחיילים. ההתקוממות שבאה בעקבות המשא ומתן לשלום ב'קמפ דייוויד', ראתה גם עימותים עזים עם חיילים ישראלים שהותירו יותר מ-3,000 פלסטינים הרוגים", הוסיף.

"השיחות שניהלתי עם מנהיגים ישראלים ופלסטינים הותירו אותי מודאג מהסיכויים לאלימות גדולה עוד יותר בין הישראלים לפלסטינים", אמר והוסיף: "חלק מהאחריות של הסוכנות שלי היא לעבוד הכי קרוב שאנחנו יכולים גם עם שירותי הביטחון הפלסטינים וגם עם שירותי הביטחון הישראליים כדי למנוע את סוג האלימות שראינו בשבועות האחרונים. זה הולך להיות אתגר גדול, ואני מודאג גם מההשלכות של זה על המזרח התיכון".