לאחר שיו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד קרא לתמוך בהשבתת המשק ביום השני הקרוב במחאה על הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, ח"כ מאיר כהן מ'יש עתיד' שוחח היום (רביעי) על כך עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד בתכניתם ב-103FM.  

למרות כוונת רוטמן: לא יתקיימו היום הצבעות בוועדת החוקה על הרפורמה המשפטית"
לפיד במתקפה נגד הקואליציה: "הורגים את האפשרות של חיים משותפים"

"אנחנו משערים שחייבים כולנו לבדוק מה ההשלכות של הרפורמה הזאת על זכויות עובדים. לי אין שום ספק וככל שאנחנו מעמיקים ורואים את זה אין לנו שום ספק שבסופו של דבר, הרפורמה הזו תפגע לא רק בזכויות של כולם, בוודאי גם בזכויות עובדים. ולכן המשק צריך להבין את זה", טען כהן בפתח השיחה. 

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "אנחנו משתדלים לעבוד בכל מקום ולהסביר את זה, אנחנו גם שומעים את השמועות, ומעבר לשמועות, את החלפת הדעות שבה חלק מאנשי הקואליציה מובילים לביטול הזכות לשבות, מובילים לאבני רחיים כבדות מאוד על גבם של עובדים, וזה דבר שאנחנו צריכים. אני בן של עובדים, אבי עבד כל חייו, זכרונו לברכה, במפעלי 'רותם' בדרום, גרנו בירוחם ובדימונה, ואני זוכר שכשהם שבתו ובצדק, אז הם שמרו על הזכויות שלהם וזה חלק מהעניין. אני שמעתי את הפרופסור שדיבר וצר לי מאוד שהוא פגע בכבודם של חברי הכנסת מהאופוזיציה. אני יושב בוועדה, צר לי מאוד שהוא חושב שחברי כנסת כמו אורנה ברביבאי, ויואב סגלוביץ', וקארין אלהרר, ואלעזר שטרן, כל עניינם אינו אלא בלבוא ולהפריע בוועדה, צר לי מאוד על מה שהוא חושב".

לטענתו של אלדד, כי "כשיש חילוקי דעות כאלה בוועדה, נכנסים לחדר הקטן מאחור ומנסים להגיע לניסוח", השיב:  "עשינו את זה, בוודאי. המפגש היחיד הוא לא בחדר הקטן, הוא בוועדה. אנחנו פוגשים את רוטמן ופוגשים את לוין, אנחנו חיים בתוך הכנסת. הרי מספר שעות אחרי פנייתו של נשיא המדינה, הגיע ריאיון של שר המשפטים שאמר בלשונו ובקולו, 'לא יהיה אפילו עיכוב של דקה'. יש כאן באמת תהליך מאוד דורסני, מאוד לא מתפשר, שבא ואומר 'זאת ההזדמנות שלנו, אנחנו משנים בכל מחיר'. מה שאני מנסה להסביר, שהקיום של המיעוט הזה, כביכול אנחנו המיעוט והם הרוב והם אלה שיחליטו, דווקא מחדד את המחויבות לתת לאנשים להשמיע את קולם. אם אתה רוצה לזרז את האמת, וזה מה שבורר את האמת הזו, זה לנהל דיונים בוועדה ולהביא אנשי מקצוע, אי אפשר לבוא ולהגיד 'אוקיי, הקראתי את החוק עכשיו, כל חבר כנסת מקבל דקה להגיד', איפה זה היה? אני פרלמנטר ותיק, לא זה לא היה".

לסיום, התייחס להתצבעה על ההתנתקות: "אני הייתי שם. ובכל זאת היה דיון הרבה יותר מעמיק בחוקי ההתנתקות. אני גם הייתי בחוקי ההתנתקות, לא היית ח"כ אבל הייתי מעורב עד צווארי בחוקי ההתנתקות. היו דיונים, היו וויכוחים, אתה יודע מה? גם אם אנחנו לא ניכנס לוויכוח על ארבע דקות או שש דקות, אבל הבינו שיש מתנגדים ושמעו את קולם. כאן התחושה היא שזה לא משנה מה תגיד, הם הולכים בדרך, סימנו להם את סוף חודש מרץ שבו החוקים האלה יעברו בקריאה ראשונה, ולצערי הגדול אין עיסוק אלא בחוקים האלה. כל כך הרבה דברים אנחנו כמהים שיתחילו לטפל בהם או שימשיכו את הטיפול בהם, ושום דבר לא קורה. כנסת שלמה, על 120 נבחריה, וממשלה שלמה, קופאת על שמריה בכדי שהחוקים הפרסונליים האלה יעברו. זה הכול, זה מה שקורה בכנסת".

עזרה בהכנת הכתבה: ירדן חדד 103FM