ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד קרא לכלל אזרחי המדינה להשבית את המשק ביום שני הקרוב ולהצטרף למחאה כנגד הרפורמה במערכת המשפט.

לפיד במתקפה נגד הקואליציה: "הורגים את האפשרות של חיים משותפים"
סער: "את הממשלה לא מעניין כלום חוץ מלרסק את מוסדות השלטון"

חבר מפלגתו, ח"כ מאיר כהן, שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לדברים: "אנחנו משערים שחייבים כולנו לבדוק מה ההשלכות של הרפורמה הזאת על זכויות עובדים. לי אין שום ספק וככל שאנחנו מעמיקים ורואים את זה אין לנו שום ספק שבסופו של דבר, הרפורמה הזו תפגע לא רק בזכויות של כולם, בוודאי גם בזכויות עובדים".

"המשק צריך להבין את זה, אנחנו משתדלים לעבוד בכל מקום ולהסביר את זה, אנחנו גם שומעים את השמועות, ומעבר לשמועות, את החלפת הדעות שבה חלק מאנשי הקואליציה מובילים לביטול הזכות לשבות, מובילים לאבני רחיים כבדות מאוד על גבם של עובדים, וזה דבר שאנחנו צריכים. אני בן של עובדים, אבי עבד כל חייו, זכרונו לברכה, במפעלי 'רותם' בדרום, גרנו בירוחם ובדימונה, ואני זוכר שכשהם שבתו ובצדק, אז הם שמרו על הזכויות שלהם וזה חלק מהעניין", טען.

בהמשך, התייחס לניסיונות לפשרה ואמר כי "אנחנו פוגשים את רוטמן ופוגשים את לוין, אנחנו חיים בתוך הכנסת. הרי הוא איך שנשיא המדינה פנה, ומספר שעות אחרי פנייתו של נשיא המדינה, הגיע ראיון של שר המשפטים שאמר בלשונו ובקולו, 'לא יהיה אפילו עיכוב של דקה'. יש כאן באמת תהליך מאוד דורסני, מאוד לא מתפשר, שבא ואומר 'זאת ההזדמנות שלנו, אנחנו משנים בכל מחיר'. שהקיום של המיעוט הזה, כביכול אנחנו המיעוט והם הרוב והם אלה שיחליטו, דווקא מחדד את המחויבות לתת לאנשים להשמיע את קולם".

"אם אתה רוצה לזרז את האמת, וזה מה שבורר את האמת הזו, זה לנהל דיונים בוועדה ולהביא אנשי מקצוע, אי אפשר לבוא ולהגיד 'אוקיי, הקראתי את החוק עכשיו, כל חבר כנסת מקבל דקה להגיד', איפה זה היה? אני פרלמנטר ותיק, לא זה לא היה. התחושה היא שזה לא משנה מה תגיד, הם הולכים בדרך שהביאו להם, את סוף חודש מרץ שבו החוקים האלה יעברו בקריאה ראשונה, ולצערי הגדול אין העיסוק אלא בחוקים האלה. כל כך הרבה דברים אנחנו כמהים שיתחילו לטפל בהם או שימשיכו את הטיפול בהם, ושום דבר לא קורה. כנסת שלמה, על 120 נבחריה, וממשלה שלמה, קופאת על שמריה בכדי שהחוקים הפרסונליים האלה יעברו. זה הכול, זה מה שקורה בכנסת", סיכם. 

עריכה: ירדן חדד 103fm