סערת הרפורמה המשפטית: חבר הכנסת דודי אמסלם תקף היום (שני) מעל לדוכן הכנסת את נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק: "איך לא מצאת שופט מרוקאי. חיפשת, לא מצאת, קשה. רק החבר'ה שלך גאונים, רק אתה גאון". 

המחאה נגד הרפורמה: "מקווה שנתניהו לא ירצה להשאיר מורשת של חורבן"
לוין ורוטמן: "לשכותינו פנו ללפיד וגנץ לתיאום פגישה אצל הנשיא"

עוד תקף: "אתם עוברים על החוק הכתוב, אתה אומר שזה יוכרע בטנקים, אני טנקיסט אבל אני לא יודע לאן אני לנסוע. ראש המסיתים, לא יודע איך אתה לא בחקירת משטרה היום. תראו את החוצפה שלכם, הבריונות. המאבק הזה, זה לא על החוקים".

"יש פה מאבק אמיתי האם האליטה תמשיך לנהל את המדינה. אתם מוכנים לתת לנו תארים אבל לא לנהל, בחיים לא קיבלתם את זה. לא במערכות הביטחון, המשפט, האקדמיה, התרבות וכמובן בפרקליטות ובבית משפט העליון", הוסיף.

הוא התייחס לרפורמה המשפטית: "אנחנו נעשה את המהפכה על אפכם וחתמתכם, מי שיעבור על החוק ישב בבית סוהר. אנחנו נלך עם זה עד הסוף, זה התפקיד של הממשלה הזאת. אנחנו נלך על זה עד שנעביר את מדינת ישראל למדינה דמוקרטית, ולא כפי שהיא היום. מדינת ישראל היום לא מדינה דמוקרטית, אתם שולטים על הכול, כולם חייבים בפני החוק". 

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה, ביקר קודם לכן במליאה את התנהלות חברי האופוזיציה: ״אני מוצא לנכון לברך על כל מאמץ וניסיון, בבית הזה ומחוצה לו, לקיים מפגשים בין חברות וחברי הכנסת משני צידי הבית - ולהגיע להבנות. המראות שראינו היום בוועדת החוקה, חוק ומשפט אינם מן הסוג הזה. לא אלה המראות שצריך הציבור הישראלי לחזות בהם כשהוא נושא את עיניו לכנסת. הציבור ברובו הגדול איננו קיצוני לכאן או לכאן, וההתנהלות הזאת איננה מוסיפה כבוד לבית הזה, בלשון המעטה. אני מפציר בחברות ובחברי הכנסת לכבד את הבית הזה".

יו''ר הכנסת אמיר אוחנה  (צילום: מארק ישראל סלם)
יו''ר הכנסת אמיר אוחנה (צילום: מארק ישראל סלם)

עוד הוסיף כי "אני רוצה לשבח את סדרני וסדרניות הכנסת שפעלו במקצועיות וביעילות כתמיד, לילות כימים, תחת כל יושב-ראש כנסת וכל יושב ראש ועדה, ולגנות כל פעולה או אמירה כנגדם, בין אם מצד חבר כנסת או מצד אדם אחר. עובדי הכנסת כולם עושים כמיטב יכולתם לאפשר לכל חברי הבית לפעול בצורה המיטבית ויוצאים מגדרם לשם כך - הם לא כאן כדי לשמש שק החבטות והוצאת התסכולים של אף אחד מחברי הבית. אחרי כל הוויכוחים וההתנצחויות - מדינת ישראל הייתה ותישאר דמוקרטיה".