במפגש עם מפקדי פלוגות בצה״ל, ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ׳, התייחס היום (שני) לראשונה לרפורמה המשפטית. זאת, לאחר שלא הסכים לחתום על מכתב ראשי הרשויות.

ראשי רשויות, בהם מקורבים לנתניהו, קוראים להידברות: "למנוע משבר למען האזרחים"  

"אני לא אדם פוליטי, אני לא שייך לאף מפלגה מתוך בחירה. אני כואב את כאבה של החברה הישראלית, צריך לזכור דבר אחד - חייבים לדבר כי אין לנו מדינה ספייר", אמר. "אני חלק מהמדינה, לפעמים אני מסכים עם צד אחד ולפעמים עם צד אחר. החברה שלנו הפסיקה לדבר, אנחנו רק צורחים אחד על השני".

"אין ישראליות אחת. כל אחד מפרש את הישראליות בדרך שלו. אני לא אוטם את עצמי כשחולקים עליי ולא מסכימים איתי, אני קשוב ואני מדבר, אין לנו דרך אחרת. התפקיד שלנו זה להקשיב אחד לשני. הכי קל זה לכופף יד אחד לשני. אני מהמחנה שמחבר, אלה אחים ואחיות שלי וגם אלה אחים ואחיות שלי", הוא הסביר.

עוד אמר דנילוביץ׳ כי "מבחינה צבאית אף אחד לא יכול לנצח אותנו, אבל ביום-יום גם אם יש דעות שונות, מה - אנחנו לא יודעים לדבר? הפכנו לחברה שאם אתה בעד מישהו, אז אתה אוטומטית נגד מישהו אחר. אני לא נגד אף אחד, אני בעד המדינה. אין לנו ארץ אחרת. המחנה השפוי צריך לקום ולומר 'יש דברים שהמחנה הזה צודק, ויש דברים שהמחנה השני צודק".

דנילוביץ׳ שיתף: "יש לי ביקורת מאוד נוקבת על צעדים שעשו בממשלה הקודמת ושקורים בצעדים הראשונים של הממשלה הזאת, האזרחים בחרו את הממשלה. דבר ראשון שעשיתי, הלכתי לקהילה הקונסרבטיבית בבאר שבע ואמרתי להם שלא יקרה שום דבר, אתם תמשיכו לפעול כרגיל ואז גם לקהילה הלהט״בית - אל תדאגו אף אחד לא יעשה לכם בעיר שלנו שום דבר. אני ראש עיר של כולם. אם לא תהיה הררכיה, תהיה אנרכיה. ההקצנה תוביל את החברה הישראלית למקומות לא טובים, זה מתחיל להיות שנאה".