המשלחת הישראלית בראשות שר האנרגיה ישראל כ"ץ שבה מכנס EGYPS23 שנערך בקהיר, וחתמה ביקור מדיני מוצלח, שמסמל אבן דרך במאמצים המתמשכים להידוק היחסים בין ישראל למצרים, וחיזוק שיתוף הפעולה המוצלח בתחום האנרגיה.
 
בראשית טקס הפתיחה של כנס EGYPS23 בירך נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, על הקשר הייחודי והחשוב בין ישראל למצרים ועל שיתוף הפעולה המתהדק בין המדינות בתחומי האנרגיה - ואף הביע את רצונו ששיתוף פעולה זה יעמיק אף יותר.
 
במהלך הביקור נפגש השר כ"ץ עם שורת בכירים בממשל המצרי ובמשק האנרגיה העולמי, בהם השר למשאבי נפט ומינרלים המצרי טארק אלמולא, שר החשמל והאנרגיות המתחדשות ד"ר מוחמד שאקר אל-מרקבי, נציבת האנרגיה של האיחוד האירופי קדרי סימפסון ומזכ"ל פורום הגז של מזרח אגן הים התיכון EMGF אוסמה מובארז.
 
השר כ"ץ הדגיש לאורך הביקור את תפקידו וחשיבותו של שיתוף פעולה אזורי בקידום צמיחה כלכלית ויציבות אזורית - והביע את תקוותו כי שיתוף פעולה זה יעמיק אף יותר. השר הנחה את אנשי המשרד להרחיב את שיתוף הפעולה מול מצרים והאיחוד האירופי בתחומי הגז הטבעי, האנרגיה המתחדשת, מימן, אגירת אנרגיה וחשמל.
 
השרים המצריים אלמולא ואל-מרקבי הביעו את הערכתם הרבה והודו לשר כ"ץ על כך שבחר לבקר במצרים בביקורו הראשון בתפקיד. השרים סיכמו לקדם את שיתוף הפעולה הבילטרלי בין ישראל למצרים בתחומי הגז הטבעי, האנרגיה המתחדשת, מימן, אגירת אנרגיה וחשמל.
 
במסגרת הביקור השר כ״ץ, יחד עם הצוות המקצועי של המשרד, קידם את ההליך הרביעי התחרותי לחיפושי גז טבעי במים הכלכליים של ישראל, ונפגש עם שורת תאגידים בין-לאומיים שהדגישו את מעמדה של ישראל כמעצמת אנרגיה, לצד הבעת אמון במשק האנרגיה הישראלי ובכלכלה הישראלית.
 
הקשרים שחוזקו במהלך הביקור יסייעו להשגת יתרונות כלכליים משמעותיים עבור שתי המדינות, והדיונים על אנרגיה מתחדשת וטכנולוגיות בר קיימא אחרות טומנים בחובן הבטחה לעתיד בר קיימא יותר עבור האזור כולו. הצלחת הביקור מעניקה תקווה לגבי הפוטנציאל להגברת שיתוף הפעולה והצמיחה הכלכלית בשנים הבאות.
 
שר האנרגיה ישראל כ"ץ: "אני מברך על הרחבת שיתוף הפעולה האנרגטי של ישראל עם מצרים. מערכת היחסים המשותפת בין המדינות תביא ליתרונות כלכליים, תחזק את הקשרים במגוון נושאים ותתרום ליציבות האזורית ולביטחון האנרגטי. מערכת היחסים בין ישראל למצרים משמשת כדוגמה הטובה ביותר לשיתוף פעולה מוצלח בין מדינות שכנות במזרח התיכון. אני מתחייב לקדם ולממש את מטרתי המרכזית - להעמיק שיתוף פעולה זה בתקווה לקדם יציבות אזורית באמצעות אינטרסים הדדיים".
 
מנכ"ל משרד האנרגיה, קובי בליטשטיין: "העבודה המשותפת עם אנשי המקצוע במצרים תעניק יתרונות כלכליים לשתי המדינות ותתרום ליציבות אזורית. שיתוף פעולה זה יפתח הזדמנויות חדשות ליוזמות משותפות בתחום האנרגיה ויקדם קשרים דיפלומטיים נוספים בין האומות שלנו. תחת מדיניותו של השר, משרד האנרגיה מחויב להרחיב שותפות זו ולקדם שיתופי פעולה נוספים באזור ובעולם״.