חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) התראיינה היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחסה לתהליכי החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט, וכן לניסיונות להידברות עם נשיא המדינה הרצוג.

בדרך לפשרה? הרצוג טוען - "ניתן להגיע להסכמות תוך ימים"
סמוטריץ' על הסיכוי לפשרה: "לפיד לא מעוניין בסכמה רחבה, רוצה מלחמת אחים"

"כל הסיפור הזה של 'הפיכה', לא מתאים לי המושג הזה. אני מעדיפה לקרוא לזה רפורמה, או יודע מה? הייתי קוראת לזה אפילו תיקון. עד שנות ה־90 חיינו במדינה, לא קרה שום דבר", אמרה ח"כ שטרית בפתח דבריה, "כמו שאני מכירה את תנועת הליכוד, אנחנו אנשי פשרות, אנחנו אנשי הידברות. תמיד הימין ידע להגיע לפשרות ולהידברות הרצויה והראויה. הבעיה היא אחרת. בצד השני, אתה מרגיש תחושה של התאהבות בפוזיציה, של המחאה, של המילים הלא אחראיות, של ההכרזות". 

"אני חושבת שיש פה שני אנשים די רציניים, גם יריב לוין וגם רוטמן שמנהלים את כל התהליך הזה, אבל נתניהו כן קורא להידברות, כן קורא לכך שכן צריך להקשיב לצד השני, אבל אין לך בצד השני עם מי לדבר", הוסיפה, "אם נתניהו יכל להתערב הוא כן היה מאפשר הידברות. אם היועמ"שית הייתה קצת מקדישה לזה מחשבה, היא כן הייתה נותנת לו להתערב, אבל מה שקורה כרגע זה שהיא פשוט עלתה על עץ גבוה מדי. היא חייבת לעמוד בפוזיציה בכל מה שקשור לנתניהו, היא רוצה להוריד אותו. חבל מאוד כי זה פוגע בכל התהליך", טענה חברת הכנסת מהליכוד.

גלי בהרב-מיארה (צילום: שיר תורם פלאש 90)
גלי בהרב-מיארה (צילום: שיר תורם פלאש 90)

לאחר מכן אמרה כי "הליכוד מסכים להידברות אבל לא להפסקה. יריב לוין הוא אדם שקיבל מקום ראשון, בגלל שהוא גם הלך עם האג'נדה הזו שנים רבות, מכנס לכנס והוא דיבר על זה. הוא קיבל את המקום הראוי לו מפני שכולם רצו שהוא יבוא ויעשה את הרפורמה". 

"יש פה כמה קולות באופוזיציה, אין אחידות. גנץ אומר א', לפיד אומר ב'. אין עם מי לדבר בצד השני. האם הם באים עם לב שלם ונפש חפצה? התשובה היא לא. הם מדברים על מלחמת אחים, הם מדברים על צבא, הם מדברים על לעלות על בריקדות ואלה לא שוליים. אני חוזרת ואומרת, לדבר - אני חד משמעית אומרת לך, יש רצון עז אפילו לדבר, אבל אין לך עם מי לדבר, מפני שהם רוצים להמשיך את נושא המחאה והם רוצים להוציא אנשים לרחובות. אנשים תמימים שאפילו לא יודעים על מה הם יוצאים", הוסיפה.

לאחר מכן התערב בן כספית ואמר: "תאמיני לי שכל מפגין ומפגין, לא רק לא ישן בלילה, יודע בדיוק על מה הוא יוצא. לעומת זאת, כשאני נפגש עם תומכי הרפורמה, כשאני מתחיל לרדת איתם לפרטים, אין להם מושג מה הולכים לעולל פה למדינה הזאת".  

ח"כ שטרית השיבה לו: "אתה מדבר בסלחנות כזו כלפי אנשים שקוראים למלחמת אחים, שקוראים להשתמטות מהצבא, ואלה לא אנשי שוליים, אלה האנשים הבכירים של המדינה הזו, שהיו ראשי ממשלה, שהיו שרי ביטחון. כשאנחנו אומרים לך שאנחנו רוצים הידברות, אז אתה מזלזל ומתייחס לזה כאילו אנחנו לא מעוניינים. איך אפשר להידבר כשמדברים על מלחמת אחים? אפשר לשבת למשא ומתן כשהם עולים על שולחנות? מבזים את הוועדה? לא מוכנים לדבר על שום סעיף?".  

לסיום נשאלה האם לדעתה אפשר להחליט שההפגנות יימשכו והחקיקה תימשך, ובאותו זמן גם לשבת ולדבר, והשיבה: "חד משמעית, זה מה שאני אומרת. גם אחרי הקריאה הראשונה, מגיעים לוועדה ויושבים סעיף-סעיף, מילה-מילה. צודק בן שאומר שהמחנה הממלכתי מעוניין, אבל הם לא אחידים, לא בדעותיהם ולא במעשיהם". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM