ארגון לביא הודיע היום (שלישי) ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה כי יעתור לבג"צ במידה והיועמ"שית תמשיך לעסוק בנושאי הרפורמה המשפטית למרות ניגוד העניינים בו היא מצויה, כך לטענת הארגון.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"כל אדם סביר מבין שהיועצת המשפטית וצוותה נמצאים במצב של ניגוד עניינים מהותי המבסס איסור גורף לעסוק בסוגיות הרפורמות המתגבשות בהליכי החקיקה" – טען עורך הדין ד"ר יונה שרקי בדרישה ששלח מטעם ארגון לביא ליועצת המשפטית לממשלה במסגרת מכתב התראה טרם פתיחה בהליכים משפטיים בשל מה שהם מכנים "התנהלות צוות הייעוץ המשפטי לממשלה תוך הימצאות בניגוד עניינים מהותי".

בארגון לביא מסבירים כי הליכי החקיקה המדוברים - שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, צמצום הביקורת השיפוטית על חקיקת הכנסת, אימוץ "פסקת ההתגברות", ביטול "עילת הסבירות" במשפט המנהלי, ביטול המעמד המחייב של חוות דעת הייעוץ המשפטי לממשלה, ביטול בלעדיות הייצוג של הממשלה על ידי היועמ"ש בערכאות שיפוטיות והפיכת היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה למשרות אמון – נוגעים במישרין ובאופן אישי לפרקליטים והיועצים המשפטיים, ומכאן קמה טענת ניגוד העניינים שאמורה למנוע מהם לעסוק בעניינים אלה לחלוטין.

עוד הביא במכתבו עו"ד ד"ר יונה שרקי את הודעת ארגון הפרקליטים בעניין ההשבתה שהם צפויים לערוך ל-1,100 הפרקליטים המועסקים במדינה, בה נאמר כי קיימת סכנה בכך ש"העמדה של המשרד הממשלתי ושל גורמים נוספים תיקבע על ידי ראש הממשלה או השר הנוגע בדבר וכי אלה - ולא היועץ המשפטי לממשלה - יוכלו לקבוע מי ייצג את המדינה, לרבות עורכי דין פרטיים במקום פרקליטים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

מכאן, טוענים עורך הדין שרקי, כי "ברור שעורכי-הדין במשרד המשפטים, לרבות פרקליטים ועובדי הייעוץ המשפטי לממשלה, נמצאים בחשד סביר לניגוד עניינים חמור. כל זאת, בהתאם להנחיות בעניין שנכתבו בייעוץ המשפטי לממשלה עצמו בנושאי ניגוד עניינים".

בנוסף לטענה כי מעורבות הייעוץ המשפטי לממשלה בהליכי החקיקה מפרה את הנחיות הייעוץ המשפטי בעניין, כולל המכתב גם ציטוטים מחוות דעתו של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר עו"ד גיל לימון בעניין מעורבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לכלל נושאי הרפורמה המשפטית, שבה נכתב כי קיים "חשש סביר לניגוד עניינים בין עניינים הנוגעים להליך המשפטי המתקיים בעניינו, לבין מכלול יוזמות החקיקה ורכיבים מהותיים בו". בנוגע לכך טוענים בלביא, כי "מצב ניגוד העניינים בו את וייתר צוות השירות המשפטי של המדינה נמצאים ביחס לרפורמה המשפטית, מחוויר ליד מצב ניגוד העניינים בו נתון לשיטתך ראש הממשלה ביחס לאותו עניין".