הרפורמה בשוק התקשורת של שר התקשורת שלמה קרעי לא נדחתה למועד לא ידוע, כל שכן, לא ירדה מהפרק. לאחרונה פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בבקשה לאישור לעסוק בנושא חוק השידורים ותאגיד השידור הציבורי (לוודא כי אין בדבר ניגוד עניינים) - והאישור ניתן.

נציגי ועד העובדים של "כאן" נגד קרעי: "נמשך הניסיון שלו לרסק את השידור הציבורי"

הצוות המקצועי במשרד התקשורת נפגש היום (שלישי) ללא השר עם מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז. לשכתו של השר עדכנה על הפגישה ומסרה כי "תאגיד השידור הציבורי קיבל מספר שאלות מבעוד מועד בנוגע למשמעויות תקציב, שידור ותשתיות, אך לצערנו נציגי התאגיד הגיעו ללא תשובות וללא כל הכנה".

עוד נמסר, כי "הנתון היחידי שנציגי התאגיד הגיעו איתו הוא לגבי מספר העובדים שעלולים לאבד את עבודתם בעקבות המהלך, למרות שהשר כבר התייחס והצהיר שלא משנה מה יהיו צעדיו, העובדים לא ייפגעו. לא נאפשר להתנהלות לא מקצועית וגרירת רגליים מכוונת, לסכל את מדיניות המשרד. נמשיך לפעול להגדלת המגוון וריבוי הדעות בתקשורת לטובת כלל אזרחי ישראל".

מאגודת העיתונאים נמסר: "על רקע ה"שימוע" שערך להנהלת תאגיד השידור הישראלי, במטרה להביא לסגירת תחנות רדיו, במשרד התקשורת יצאו נגד הצגת המחיר שישלמו עשרות עובדים שיפוטרו. האמת היא שאת המחיר נשלם כולנו אזרחי ישראל, שעל פי סקר ה-TGI מאזינים לתחנות תאגיד השידור בתחום החדשות, התרבות, המורשת ובשידורים במגוון שפות לעולים.

"השר קרעי התבלבל קצת ביחס לתפקידו וסמכויותיו: החוק לא מינה אותו לקומיסר על השידור הציבורי או על התקשורת. חוק תאגיד השידור שחוקק שר התקשורת מהליכוד גלעד ארדן הציב בכוונת מכוון חומה סינית בין השידור הציבורי לפוליטיקה ועכשיו יש מי שמנסה לפרק אותה.
החוק מקנה לשר שתי סמכויות בלבד: אישור חברי מועצת התאגיד והקצאת תדרים לצורך השידור בהתאם למטרות התאגיד: חדשות, תרבות, מסורת, מורשת ורדיו לעולים. הניסיון של קרעי לפעול לשלילת תדרים חורג מסמכותו החוקית ואגודת העיתונאים ירושלים המייצגת מאות מעובדי התאגיד תפעל בכל דרך לגיטימית כדי לחדול את ההשתוללות הזאת והפגיעה בשידור הציבורי ובעובדיו".