סקר מנדטים שפורסם הערב (שלישי) בחדשות 12 העלה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, כוחה של הקואליציה ובפרט מפלגת הליכוד היה יורד, בזמן שמרבית מפלגות האופוזיציה נהנות מהתחזקות. עוד עולה מהסקר כי הציבור אינו שבע רצון מתפקודה של ממשלת נתניהו ורובו סבור שתפקודה בתחומים ביטחון ויוקר המחיה - רע. 

נתניהו אחרי התפטרויות השרים: "הקמנו ממשלת ימין חזקה והיא תמלא את ימיה"
לקראת "יום השיבוש", המשטרה במסר חד משמעי למפגינים | לו"ז האירועים המלא

לפי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום - חודשיים להקמת הממשלה - מפלגת הליכוד הייתה צונחת ל-29 מנדטים, לעומת מפלגת יש עתיד שמתחזקת ועולה ל-26 מנדטים.

המפלגה השלישית הגודלה היא המחנה הממלכתי שמתחזקת גם היא ל-14 מנדטים, בעוד רשימת הציונות הדתית-עוצמה יהודית מצטמקת ויורדת ל-12 מנדטים בלבד. את רשימת המפלגות שזכו למספר מנדטים דו ספרתי סוגרת ש"ס עם 11 מנדטים. 

יהדות התורה הייתה מקבלת 7 מנדטים בעוד ישראל ביתנו עומדת על 6. גם רע"מ עולה ל-6 מנדטים, חד"ש תע"ל עם 5 מנדטים ומרצ חוזרת מהמתים עם 4 מנדטים. דווקא מפלגת העבודה מתרסקת ויחד עם בל"ד הן לא עוברות את אחוז החסימה. 

מפת הגושים, אם כן, היא 59 מנדטים לקואליציה הנוכחית, 56 לאופוזיציה,ו-5 חד"ש תע"ל. 

מה גורם לנתונים האלו? הסקר בדק את דעתו של הציבור על תפקוד הממשלה בתחומים החשובים ביותר לאזרח הישראלי - ביטחון, כלכלה ויוקר מחיה. 

בכל הקשור לטיפול בנושא הכלכלה, הממשלה מקבלת מ-62% מהמשיבים ציון רע ורק 33% סוברים שתפקודה טוב. 
בביטחון האישי המצב גרוע עוד יותר - 71% השיבו שתפקוד הממשלה רע ורק 24% טוב. באופן מעניין, רוב מצביעי הקואליציה הנוכחית לפי הסקר נותנים לממשלה ציון רע. 

הסקר הוסיף ובדק מה דעת הציבור על תפקודם של השרים הבולטים בממשלה - וגם כאן התוצאות מסבירות  באופן גורף את הצניחה במנדטים ובדעת הקהל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל מ-59% מהמשיבים ציון רע ורק 35% סברו שתפקודו טוב. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיבל מ-62% ציון רע ורק מ-32% ציון טוב. שר האוצר בצלאל סמוטריץ סוגר את הרשימה עם 62% שהשיבו שתפקודו רע ורק 30% שהשיבו טוב. 

השר הפופולרי ביותר, באופן מפתיע, הוא דווקא שר הביטחון יואב גלנט - רק 45% חושבים שתפקודו רע ו-38% חושבים שתפקודו טוב. מעניין לציין שדווקא בקרב מצביעי הקואליציה הציון של גלנט נמוך - כלומר מצביעי האופוזיציה אוהבים את גלנט מאותה סיבה שמצביעי הקואליציה קצת פחות. 

הסקר לא בדק את דעת המשיבים על הרפורמה במערכת המשפט, אך ללא ספק היא אחד הגורמים שתרמו לצניחה בכוחה של הקואליציה.