ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, התייחס הבוקר (רביעי) בכנס ה-INSS, ואמר כי "אם תהיה סתירה בין הוראת שר בממשלה לפסיקת בג״ץ יש לפעול לפי הוראת בית המשפט". 

ראש השב"כ לשעבר מזהיר: "ישראל עלולה להגיע למלחמת אזרחים תוך שבועות"

"אני חושב ששרים מסויימים שמתבטאים בתקשורת לפני שהם מבינים מה הם אומרים, זה גורם נזק, ואינו תורם להרגעת הרוחות", הוסיף כהן. 

כשנשאל על הפילוג בחברה הישראלית, על רקע המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, השיב: "אנחנו נמצאים במצב של קרע הולך ומתרחב. מבלי שהממשלה תוביל את העם ללכידות חברתית, נמשיך לשלם מחירים. יש לעצור אנשים יהודים טרוריסטים כמו שעוצרים ערבים טרוריסטים".

בג''ץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בג''ץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהתייחס לפסגת עקבה ולאפשרות של חידוש התיאום הביטחוני עם הפלסטינים, הסביר ראש השב"כ לשעבר כי "ממשלת ישראל נמצאת בסיטואציה של מלכוד אישי של רה"מ נתניהו, ומלכוד פוליטי קשה ביותר, לכן כרגע לא אפשרי לדון בפתרון הסוגייה הפלסטינית".

בתוך כך, הבוקר הזהיר ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, כי "בטווח של שבועות בודדים, אנו עלולים להגיע אל סיפה של מלחמת אזרחים". בנוסף, הוא תקף את ההנהגה, ואמר כי "הממשלה הארורה הזו הצליחה לדרדר את הביטחון הלאומי שלנו לשפל נורא, אולי החמור ביותר בתולדותינו. זו לא ממשלת ימין על מלא-מלא, זו ממשלת טרור על מלא מלא".