עו"ד פיני פישלר, יו"ר משותף של ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין, תקף הבוקר (חמישי) בתכניתו של יואב מינץ, "קפאין", המשודרת ברדיו צפון 104.5FM, את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, וטען כי "המשטרה נהגה באלימות יתר מול המפגינים".  

שיחות על רצח בן גביר ותכנון חטיפת חייל: כתב אישום נגד פעיל חמאס | פרסום ראשון

"אני לא יודע מה קרה אתמול למשטרה, כי אני לא יודע מי פיקד על המשטרה", אמר בפתח דבריו. "ראיתי את ההצגה של בן גביר בחפ"ק המשטרתי, משתלט שם על המסכים, אז אני לא יודע מי פיקד על המשטרה. אני חושב שהיו פה טביעות אצבע בולטות של איתמר בן גביר ולכן דעתי לא נחה. אני חושב שהמשטרה אתמול נהגה באלימות יתר. אם מפקד מחוז תל אביב עמי אשד היה נוכח הדברים היו מתנהלים אחרת. שמעתי וראיתי את הדברים והזדעזעתי. לא יכול להיות שטייס אפאצ'י אזוק בידיים ועוד רגע ברגליים. הוא בסך הכל מחה. אגב, אפשר גם לחסום כבישים באופן מידתי וצריך להכיל את זה. לא צריך להגיע לידי סגירת המדינה אבל גם לסגור או לחסום כבישים לכמה דקות. לא יקרה שום דבר. אפשר לתת לציבור לשחרר קיטור ולנהל הפגנה, צריך גם שכל לא רק את הכוח. מה זה, רימוני הלם? קצין בדרגת רב פקד משליך רימוני הלם?".

אחרי שהוא צורח יש לכם אישור להשתמש בכוח וזורק רימון לתוך המפגינים?
"וגם יש לכם אישור להכניס את הסוסים והפרשים. ראיתי הכל ואני חושב שההתנהלות אתמול היתה רעה מאוד. צריך להיות הוגנים פה. ניסו שחם, לפני 20 שנה האמירות שלו לפינוי מתנחלים... הוא אמר שם להכות באלות ולתת בעיטות. לא ראיתי ולא שמעתי את יפי הנפש יוצאים לתקשורת".

על הפעלת המכת"זיות בצפון, אמר: "יש נוהל הפרות סדר למשטרת ישראל ואני לא חושב שהיה צריך להפעיל שם מכת"זיות ובוודאי לא רימוני הלם ולא סוסים ופרשים וכל מה שהיה. נכחתי פיזית בהפגנות של בני העדה האתיופית והמשטרה נהגה שם בכוח חסר רסן. אני חושב שהמשטרה אתמול הוכיחה שהיה חסר מפקד וטביעות האצבעות של איתמר בן גביר וזה מאד מדאיג אותי. אם איתמר בן גביר כשר מתערב בפעילות של המשטרה, מצבנו רע מאד. אתם יודעים בדיוק באילו מדינות שרים התערבו בעבודת המשטרה. מי שצריך לעשות את העבודה זו משטרה מקצועית, חסרת פניות ואף אחד לא צריך להשפיע עליה.חבל מאד שראינו את ההצגה הזאת מול המסכים. איתמר שם וכל הקצינים עומדים סביבו ומקשיבים לו כאילו הוא רפול קטן".

כשנשאל מה הוא מצפה שהמפכ"ל יעשה השיב: "יש לנו מפכ"ל טוב, אבל הוא צריך לעמוד כצוק איתן מול השר. לא אהבתי את התמונה שבן גביר נראה שהוא מעביר קבוצת פקודות לפני הכניסה ללבנון. המפכ"ל עשה טעות שנתן לו את הבמה. לפעמים קצת כואב לי על המפכ"ל. הוא צריך לגלות נחישות רציני ולא להתכופף".

זה לקום ולעמוד מול בן גביר ומה להגיד לו אדוני השר זה תפקיד שלי?
"אני אגיד לך יותר מזה. אני מצפה להגיד לו: 'אדוני השר אל תדחוף את האף שלך, זה לא ענינך! אתה תיתן את המדיניות,את התקציבים ואנחנו נעשה את העבודה המקצועית. אתה לא מכיר את המשטרה יום אחד! לא שירתת במשטרה יום אחד! ואין לך מושג איך משטרה צריכה לעבוד. נורא פשוט: אדוני אל תתערב בעבודה. חד וברור. איתמר לא יכול לפטר אותו כל כך מהר. רק ממשלת ישראל יכולה לפטר אותו. בוא נראה אותו מביא מפכ"ל אחר? כולם גיבורים. מי המועמד להחליף את קובי שבתאי? יש לך מועמד להציע?".

האם ההתחלה הזו מסמנת שהולך משהו יותר גרוע מבחינת המשטרה?
"המשטרה יותר חזקה יותר מ-20 איתמר בן גבירים. יש לנו משטרה רצינית נכון שיש לה חוליים. אני מצפה מהמשטרה לעמוד כצוק מול איתמר בן גביר. נכון, הצבעתי עבור איתמר בן גביר אבל איתמר אתה צריך לעמוד בהבטחות שלך שהבטחת לציבור אבל לא להתערב בעבודת המשטרה. אני לא אעמוד בצד ואגבה את המפכ"ל כי לאיתמר בן גביר אין מה לעשות בעבודת המשטרה היומיומית. מכיר את צביקה פוגל? הוא עוד מעט הולך לחקירת המשטרה בהמלצת היועהמ"ש לממשלה. אז מה יקרה מחר, איתמר בן גביר יגיד ללהב 433 תנו לו סוכריות ושחררו אותו? והוא הולך לחקירה בצדק רב!. אז מה אנחנו מצפים, שאיתמר יתערב ויגיד לחוקרים מה לעשות? אוי ואבוי".