פרופ' יונתן הלוי, נשיא המרכז הרפואי שערי צדק, התראיין היום (שני) בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לחוק החמץ שאושר בקריאה ראשונה, שעל פיו יוכלו מנהלי בתי החולים בישראל לאסור או להגביל הכנסה של חמץ לתחומי המוסד הרפואי בזמן חג הפסח. 

ליברמן זועם: "נתניהו איבד כל בושה, התיאבון של גפני חזירי"
חוק החמץ בבתי החולים: אחד מהחשוכים והפרימיטיביים ביותר שידענו | קופמן

"אנחנו נעשה מה שאני נוהג לעשות במשך 35 השנים שאני בבית החולים", אמר הלוי בפתח דבריו, "החוק הזה רק מעיד על הקיטוב שלצערי אנו חוזים בעם, לפני שנתיים שר הבריאות דאז הורוביץ העביר חוזר מנכ"ל שחייבים להכניס חמץ, אין צורך לא בחוזר ולא בחוק. לגבי שלוש האוכלוסיות שבאות בשערי בית החולים, השומר אומר באדיבות לכבד את השליש שלהם חשוב שחמץ לא ייראה בפסח, זה יותר יעיל מכל חוק. בכיסים לא מחפשים". 

"יש לנו ארונות אחסון בפתח בית החולים למי שרוצה להוציא את החמץ, אך אנו לא מפשפשים בתיקים", הוסיף, "כשזה נעשה באדיבות אין דווקאיים למיטב ידיעתנו. יש פה אוכלוסייה חרדית גדולה, אך גם אוכלוסייה חילונית וערבית, פנייה אדיבה של השומרים היא הדבר היעיל ביותר. הרכב הצוות שלנו הוא תשקיף של הרכב אוכלוסיית ירושלים, לא שמעתי מחאה. הוא רגיל למדיניות של ההנהלה, לא מפשפשים, מבקשים לכבד". 

בסיום דבריו, תקף פרופ' הלוי: "אנחנו רואים בממשלה הזו ניסיון גורף של החרדים לקבל את מה שהם לא קיבלו עד היום. בנושא החמץ, הפשפוש לא עושה שום דבר, הוא לא יכול להיות יסודי ופוגע בכבודו של האדם. החוק הזה מיותר לחלוטין".